کد خبر : 23946
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 مهر 1401 - 20:32

✍️ علی عوض نژاد ؛ فعال سیاسی اجتماعی شهرستان هفتکل

۵ نکته برای ۵ عضو شورای شهر هفتکل!

اکنون با گذشت بیش از یکسال از عمر شورای ششم، نکاتی به ذهن متبادر می‌شود که در ادامه این نوشتار به آنها اشاره می‌کنیم.

 به گزارش ندای هفتکل، پس از انتخابات ۲۸ خرداد، سیدعلی حسینی، سلیم علیپور، عبداله مرادی، فاطمه ممبینی و شهناز اصلانی از ۷ مردادماه ۱۴٠٠ فعالیت رسمی خود را به عنوان اعضای دوره ششم شورای شهر هفتکل آغاز کردند.

 

نهم مرداماه ۱۴٠۱ انتخابات هیئت رئیسه جدید شورای شهر هفتکل برای سال دوم دوره ششم برگزار و عبداله مرادی رئیس شورای شهر جای خویش را به شهناز اصلانی داد تا رئیس، ناب رئیس و سخنگوی شورای شهر هفتکل برای سال دوم به صورت مشابه با ۳ رای موافق و ۲ رای مخالف انتخاب شوند.

 

اکنون با گذشت بیش از یکسال از عمر شورای ششم، نکاتی به ذهن متبادر می‌شود که در ادامه این نوشتار به آنها اشاره می‌کنیم.

 

شورای شهر dosb ۵ نکته برای ۵ عضو شورای شهر هفتکل!

 

۱_ انتخاب شهردار محمودی:

یکی از مهترین ابهامات مردم هفتکل «انتخاب شهردار محمودی» است؛ در حالی که اکثر مردم از وکلای خود خواهان انتخاب یک شهردار بومی بودند، اما به یکباره خبری در فضای مجازی همه را مات و مبهوت کرد: «محمودی، با چهار رای موافق شهردار هفتکل شد!»

این که مهدی محمودی بالاتفاق با رای ۴ عضو شورای شهر به عنوان شهردار هفتکل معرفی شده، این اتفاق می تواند وحدت و همدلی اعضای شورا را به نمایش گذاشته و برای پیشرفت امور از آن بهره مند شد اما اینکه چرا از گزینه های بومی استقبالی نشد، جای تأمل دارد.

 

 

۲_ حضور متداوم اعضای شورا در اتاق شهردار:

مسئله ای که این روزها به عنوان یک سوژه طنز نام گرفته است، «حضور متداوم اعضای شورا در اتاق شهردار است!» به ندرت دیده می شود که اتاق شهردار خالی از حضور اعضای شورا باشد و شورا اجازه دهند مردم بدون واسطه با مدیریت شهری ارتباط برقرار نمایند.

برخی از اعضای شورای شهر به صورت تمام وقت در اتاق شهردار اتراق می کنند تا اگر شهروندی درخواستی داشته باشد، این درخواست را همراهی و در نهایت منتی بر دوش شهروندان گذاشته و فرصتی برای کسب امتیاز و افزایش آرا در دوره بعدی انتخابات جذب کنند! البته در بعضی ساعات، تعدد اعضای شورا در اتاق شهردار از ۲ نفر نیز میگذرد!

 

۳_ اعلام گزارش عملکرد یکساله به همراه شفافیت مالی:

اینک یکسال از عمر دوره ششم شورای شهر گذشته است و دیگر کسی نمی‌تواند بگوید برای ارائه عملکرد و انتقاد از شورا زود است. شورای شهر هفتکل حتی در وعده ارتباط مستمر با مردم که کمترین توقع موکلین از وکلای خود است نیز نمره رضایت بخشی کسب نکرده اند و مردم منتظرند ببینند که این شورا به وعده شفافیت و اعلام گزارش عملکرد که قرار بود هر چند مدت یکبار انجام شود، عمل خواهند کرد یا این وعده نیز مانند سایر وعده ها به فراموشی سپرده می شود؟

 

۴_ اعلام طرح ها و برنامه های آتی با مشورت از شهروندان:

با وجود اعتبارات بسیار خوبی که به شهرداری ها و دهیاری های خوزستان تزریق شد، مردم هفتکل از شورای شهر انتظار دارند که ضمن شفاف سازی مالی، طرح ها و برنامه هایی آتی خود را برای توسعه و پیشرفت شهر اعلام نمایند و در این باره از شهروندان که ولی النعمه مسئولان هستند، نیز اعلام نظر کنند.

 

۵_ عدم دخالت در انتصاب مسئولین واحدها و دوری از تنگ نظری‌ها:

با تأمل بر عملکرد یکساله ی گذشته متوجه خواهیم شد که چه فرصت‌هایی که می ‌توانست در راه خدمت به مردم صرف شود که با رفتارهای ناصواب و تنگ نظری‌های برخی اعضای تمامیت خواه که حتی در کارهای ریز شهرداری نیز دخالت مستقیم می کنند، از دست رفته است.

اعضای کنونی شورای شهر هفتکل با اعتبارات مالی چشمگیر و بی نظیری که دارند، چنانچه نتوانند فرصت باقی مانده خدمت به مردم را پاس دارند و در جهت ادای دین و عهدی که با موکلین خود بسته اند گام بردارند، لاجرم در دوره آتی انتخابات در بین مردم اقبالشان را از دست خواهند داد. اگر چه برخی از اعضای کنونی شورا شاید در دوره بعد حتی موفق به اخذ تایید صلاحیت نیز نشوند!

 

 

نویسنده: علی عوض نژاد

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.