کد خبر : 24938
تاریخ انتشار : شنبه 3 دی 1401 - 16:47

آماده سازی قراردادهای پژوهشی از سوی شرکت ملی نفتخیز جنوب

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

۲۵ قرارداد پژوهشی در حوزه تولید بار اول با اعتبار ۲ سالانه حدود ۲۵ هزار میلیارد ریال آماده شده است و به تدریج با طرف‌های مقابل منعقد می‌شوند.

 آماده سازی قراردادهای پژوهشی از سوی شرکت ملی نفتخیز جنوب

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ رییس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت:هم اکنون در حوزه تولید بار اول پنج قرارداد با اعتبار ۶۳۲ میلیارد ریال منعقد شده است.

محمد گلستانباغ افزود: تخصیص بیش از ۶۵ درصد اعتبارات پژوهشی و تولید بار اول به شرکت‌های دانش بنیان خوزستان امسال از سوی این شرکت محقق شده است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین اتفاق صورت گرفته در فعالیت‌های یک سال اخیر این شرکت در حوزه پژوهش، فعال شدن مجدد فرآیند‌های تبدیل ایده تا پدیده و نیاز پژوهشی به پروژه‌های پژوهشی بوده است.

رییس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ادامه داد: در ۶ ماه گذشته، شاهد ۱۸ فراخوان پژوهشی، ۱۱۸ پروپوزال فناوری دریافتی از سوی مراکز دانش بنیان و دانشگاه ها، ۳۷ نیاز پژوهشی اعلامی از سوی مدیریت‌های سازمان و حدود ۲۵ بسته قرارداد پژوهشی مهم در جهت استخدام فنآوری بوده که تاکنون ۶ مورد قرارداد قطعی و بقیه در درست پیگیری است. مجموع قرارداد‌های تحقیقاتی۱۳۳ مورد، تحصیلات تکمیلی ۳۹ مورد، و فرصت مطالعاتی ۴۰ مورد بوده که منعقد و خاتمه یافته است.

گلستانباغ افزود: اقدام مهم دیگر که با هدف توسعه، اکتساب و انتقال فناوری و حل مسایل و چالش‌های سازمان از مسیر دانش بنیان‌ها صورت گرفت، انتقال فرآیند قرارداد‌های تولید بار اول به پژوهش و فناوری بود. وی ادامه داد: بر این اساس با تشکیل کارگروه تولید بار اول و ساز و کار موجود در پژوهش و فناوری از مرحله نیاز درون سازمان یا ارایه ایده توسط دانش بنیان ها، عنوان‌ها و موضوعات تولید بار اول تا حصول نتیجه و قرارداد با مدیریت‌های متقاضی و همچنین معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری پیگیری و دنبال می‌شود.

رییس پژوهش و فناوری مناطق نفتخیز جنوب افزود: در کنار قرارداد‌های پژوهشی و تولید بار اول، اجرای پیوست فناوری قرارداد‌های بزرگ جاری اتفاق مهم و جذاب دیگری در جهت رسوخ فناوری به صنعت نفت است که با جدیت در حال پیگیری است.

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به عنوان بزرگترین شرکت تابعه شرکت ملی نفت ایران با ۴۵ میدان و ۶۵ مخزن هیدروکربوری بزرگ و کوچک در گستره‌ای در محدوده پنج استان جنوب و جنوب غربی کشور، حدود ۸۰ درصد نفت خام و ۱۶ درصد گاز کشور را تولید می‌کند. در این قلمرو وسیع نفتی میدان‌های بزرگی همچون اهواز، گچساران، مارون، آغاجاری، کرنج و پارسی و بی بی حکیمه قرار دارند.

مناطق نفتخیز جنوب تامین کننده خوراک بیش از ۹۰ درصد پالایشگاه‌های کشور و همچنین خوراک مورد نیاز مجتمع‌های پتروشیمی منطقه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.