کد خبر : 9532
تاریخ انتشار : جمعه 18 مرداد 1398 - 13:07

ابزار توسعه در آبادان نسبت به ديگر شهرهاي خوزستان مهياتر است

به گزارش خوزتاب از آبادان، سید زین العابدین موسوی فرماندار ویژه آبادان در آفرودگاه بين الملي يك لوكوموتيو اقتصادي براي آبادان محسوب ميگردد فرصتي كه استفاده مطلوب از آن ميتواند وضعيت اقتصادي و شهري آبادان را دگرگون كند. موسوی اظهارداشت: فرودگاه آبادان موقعيت حساسي در مركز استراتژيك انرژي خاورميانه دارد . برخورداري آبادان از صنايع

به گزارش خوزتاب از آبادان، سید زین العابدین موسوی فرماندار ویژه آبادان در آفرودگاه بين الملي يك لوكوموتيو اقتصادي براي آبادان محسوب ميگردد فرصتي كه استفاده مطلوب از آن ميتواند وضعيت اقتصادي و شهري آبادان را دگرگون كند.

IMG 20190808 WA0091 ابزار توسعه در آبادان نسبت به ديگر شهرهاي خوزستان مهياتر است

موسوی اظهارداشت: فرودگاه آبادان موقعيت حساسي در مركز استراتژيك انرژي خاورميانه دارد .
برخورداري آبادان از صنايع بي بديلي چون پالايشگاه و پتروشيمي و ديگر صنايع از دهها سال قبل،برخورداري از راههاي مواصلاتي دريايي و هوايي و زميني و ريلي و اخيرا برخورداري از خطوط بين المللي ٣gو۴g در حوزه اي بين كشورهاي حوزه منطقه درياي سرخ و منطقه قفقاز مسئولين را بر آن داشت تا منطقه آزاد اروند را در بيش از ٣٥ هزار هكتار در اين منطقه تاسيس نمايند و اين نعمات ،فرصتهاي بي نظير سرمايه گذاري را ايجاد مي نمايند.

نماینده عالی دولت درآبادان افزود: ما اكنون اكثر شاخصهاي توسعه را در آبادان داريم گرچه آنها نياز به بروز شدن دارند.
موانع بين المللي بودن فرودگاه آبادان كوچك و قابل رفعند مثلا جدا كردن سالن خارجي از داخلي ،بهينه كردن فضاي داخلي و پيراموني و يا افتتاح cip كه از قبل ساخته شده و در افتتاح، هزينه چنداني ندارد .
ضرورت سرمايه گذاري در آبادان نيازمندحضور سرمايه گذاران است و سرمايه دار مطلوبش cip است و اين يك عرف و مقرره بين المللي است حالا كه البته از قبل هم ساخته شده معلوم نيست چرا افتتاح نگرديده است cip مطلوب و نياز سرمايه گذار است و براي او جذابيت ايجاد ميكند لذا بايد انجام شود.

وی ادامه داد: هزينه هاي بي نظير انجام شده توسط سازمان منطقه آزاد جاي تقدير و تشكر دارد اين هزينه ها هم از جيب دولت و هم البته برنامه دولت با هدف توسعه فرودگاه است . گاهي برخي خدمات سازمان منطقه آزاد را خارج از خدمات دولت ميدانندو اين خطاي محض است منطقه ازاد نهادي صددرصد دولتي است كه به همت و بر نامه ريزي دولت تاسيس شده است.

موسوی تصریح کرد: از مدير جديد فرودگاه انتظار داريم در ايجاد و توسعه پروازهاي خارجي هم مستقيم و هم ترانزيتي همت گمارد و اين موانع كوچك را براي جلوه بين المللي مرتفع نمايد.

وی در پایان گفت: آبادان شهر اولينهاست و در اين امر ركوردار است و امروز هم ركورد جديدي از طرف دولت تدبير و اميد به آبادان هديه شده است و آن انتصاب يك بانوي توانا از خانواده شهيد براي اولين بار در كشور است.

خبرنگار/حکیمی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.