کد خبر : 26579
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 فروردین 1402 - 14:43

سرنوشت بزرگترین هواپیمای جهان به کجا ختم شد

هواپیمای اوکراینی «An-۲۲۵ Mriya» بزرگترین هواپیمای دنیاست. این هواپیما می‌تواند صد‌ها هزار تن بار را جابجا کند و ساخت آن ۳۰۰ میلیون دلار تمام شده است. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ این غول اوکراینی  یک هواپیمای باری–ترابری طراحی شده توسط آنتونوف شوروی پیشین است که پس ازفروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تولید آن در اوکراین دنبال شده و در عین حال بزرگ‌ترین هواپیمای بال‌ثابت ساخته

هواپیمای اوکراینی «An-۲۲۵ Mriya» بزرگترین هواپیمای دنیاست. این هواپیما می‌تواند صد‌ها هزار تن بار را جابجا کند و ساخت آن ۳۰۰ میلیون دلار تمام شده است.

5286589 سرنوشت بزرگترین هواپیمای جهان به کجا ختم شد

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ این غول اوکراینی  یک هواپیمای باریترابری طراحی شده توسط آنتونوف شوروی پیشین است که پس ازفروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تولید آن در اوکراین دنبال شده و در عین حال بزرگ‌ترین هواپیمای بال‌ثابت ساخته شده جهان بود. این هواپیما را می‌توان نسخه بزرگ شده هواپیمای آنتونوف-۱۲۴ دانست.
از این هواپیما تنها یک فروند ساخته شده بود.

امکانات و قابلیتها این غول اوکراینی:

شش خدمه پروازی

 ۶ موتور قدرتمند ساخت شرکت آنتونف اوکراین

قابلیت حمل ۱۵۰۰ نفر نیرو

در خصوص وزن آن همین نکته کافیست که آنتونف ۲۲۵ وزنی معادل ۸ فروند بوئینگ ۷۳۷ دارد

 با بار قابلیت پرواز به میزان ۱۲ ساعت

یکی از معایب این هواپیما ارتفاع خلبان با زمین در هنگام فرود یا پرواز است که تقریباً ۱۰ متر می‌باشد

طول این هواپیمای غول پیکر ۸۴ متر می‌باشد که با این طول می‌تواند بدنه یک بوئینگ ۷۳۷ را در خود جای دهد.

Antonov An 225 with Buran at Le Bourget 1989 Manteufel سرنوشت بزرگترین هواپیمای جهان به کجا ختم شد

قابلیت دیگر این هواپیما حمل بار به صورت خارجی می‌باشد یعنی می‌توان با قراردادن قسمتی در روی بدنه هواپیما بارهای حجیم را نیز حمل نمود همان‌طور که در سال ۱۹۸۹ شاتل روسی بوران را حمل نمود. از بارگیری‌های مهم این هواپیما بعد از بازسازی می‌توان به بارگیری یک واگن قطار همراه با ریل به وزن ۱۰۹ تن، بارگیری ژنراتور و مولدهای برق و حمل ماشینها و وسایل و خدمه یک شرکت اتومبیل رانی را برای شرکت در مسابقات نام برد. در پایان قابل ذکر است این هواپیما قابلیت حمل بار تا ۲۵۰ تن را دارا می‌باشد.

An225 02 60 سرنوشت بزرگترین هواپیمای جهان به کجا ختم شد

بر پایه اخبار، هواپیمای آنتونوف-۲۲۵ مریا، آخرین پرواز خود را در ۵ فوریه ۲۰۲۲ انجام داده و در نهایت آخرین بار در فرودگاه هوستومل فرود آمده‌است. در طی حملات روسیه  به اوکراین،  فرودگاه هوستومل ابتدا اعلام شد که این فرودگاه آسیبی ندیده‌است اما پس ۳ روز ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، اعلام کرد این هواپیما که در آشیانه مستقر بوده‌است، در یک بمباران هوایی منهدم شده‌است و سوخته‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.