کد خبر : 25249
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 دی 1401 - 17:24

توقف محموله قاچاق حاوی خمیر مایه در مرز چذابه

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: ماموران این مرزبانی از خروج غیرقانونی محموله خمیرمایه در پایانه مرزی چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز جلوگیری کردند.

tasnim 2833730 توقف محموله قاچاق حاوی خمیر مایه در مرز چذابه

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ سردار لطفعلی پاکباز افزود: ماموران هنگ مرزی دشت آزادگان مستقر در پست کنترلی پایانه مرزی چذابه روز گذشته در راستای مبارزه با قاچاق، از قصد قاچاقچیان مبنی بر خروج یک محموله خمیر مایه قاچاق از این پایانه مرزی مطلع شدند.

او گفت: ماموران در بارانداز پایانه مرزی چذابه با استفاده از دوربین‌های مدار بسته خودروی باری مورد نظر را شناسایی و برای بررسی بیشتر آن را توقیف کردند.

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اشاره به دستگیری راننده خودروی توقیف شده بیان کرد:ماموران در بازرسی از خودروی توقیفی ۱۰ هزار کیلوگرم خمیر مایه که فاقد هرگونه مجوز قانونی بوده را کشف و ضبط کردند.

پاکباز گفت: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را بیش از ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند که پس از تشکیل پرونده مقدماتی به همراه متهم دستگیر شده برای مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

مرز تجاری و مسافری چذابه در محدوده شهرستان دشت آزادگان ، از مبادی رسمی و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برای مراوده تجاری و عزیمت کاروان های زیارتی به شهرهای مقدس عراق است.

مرزهای زمینی و دریایی خوزستان با عراق پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق به تدریج از تیر ۱۳۸۲ برای صادرات کالا به عراق و در مهر همان سال برای عزیمت کاروان های زیارتی عتبات عالیات بازگشایی شدند.

استان خوزستان با ۲ استان عراقی میسان با مرکزیت شهر العماره در ۷۰ کیلومتری پایانه چذابه، و استان البصره با مرکزیت شهر بندری بصره روابط تجاری، فرهنگی و آموزشی دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.