کد خبر : 27359
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1402 - 18:38

آزمون و خطاهای دولت رئیسی تمامی ندارد

خبرهای مهم خوزستان و ایران را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

روشِ های اقتصادی دولت سیزدهم که ظاهرا غیر سیستماتیک است و نه  بینشی  در کار است و نه  نظریه‌ها و نه روش‌های سازمان یافته را به کار می‌بندد.

photo 2023 07 16 11 11 33 resized آزمون و خطاهای دولت رئیسی تمامی ندارد

به گزارش پایگاه پایگاه خوزتاب؛ اعتراف به شکست حذف ارز ترجیحی؛ ارگان اطلاع رسانی وابسته سپاه: اردیبهشت ۱۴۰۱: حذف ارز ترجیحی به ثبات نرخ ارز در کشور کمک می‌کند/ اردیبهشت ۱۴۰۲: کارنامه طرفداران حذف ارز ترجیحی سیاه است!

با وجود هشدار ۶۱ اقتصاد دان در ۳۰ خرداد سال گذشته، حذف ارز ترجیحی اجرایی شد. در یک سالگی اجرایی شدن این طرح رسانه‌های دولتی و ابسته به دولت که تا پیش از این موافق این طرح بودند، یک به یک به ردیف منتقدان نتایج این طرح که تورم و کاهش قدرت خرید روز افزون است، اضافه می‌شوند.

پس از مطرح شدن ایده حذف ارز ترجیحی، رسانه‌های حکومتی پشت به پشت در حمایت از این طرح برخواستند. از وعده یارانه بیشتر تا بهبود بازار خودرو و از بین رفتن فساد در جامعه همه درها به سمت انتقاد از طرح مذکور بسته شد.

در این میان ارگان اطلاع رسانی وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی(تسنیم) گفت: نقش مهمی در پوشش رسانه‌ای و جانبداری از طرح داشت. عجیب این که همین ارگان اطلاع رسانی که تا پیش از این خود را مدافع حذف ارز ترجیحی و موافق «جراحی» اقتصادی می‌دانست، امروز خود را در ردیف منتقدان این اقدام دولت سیزدهم قرار می‌دهد.

از وعده ثابت ماندن قیمت در منوی رستوران‌ها تا افزایش ارزش پایه پولی؛ عنوان گزارش های تسنیم در بهار وتابستان ۱۴۰۱ است.

امروز اما ارگان رسانه‌ای نزدیک به سپاه گویا از بیعت خود با جراحی اقتصادی پشیمان شده است. این رسانه اصولگرا در آخرین گزارش خود حذف ارز ترجیجی را مقصر گرانی تخم مرغ معرفی کرد. در دیگر گزارش خود که اردیبهشت امسال منتشر شد، نوشت: اگرچه شاید پیش بینی پیامدها و اثرات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به طور کامل و جامع، حتی برای صاحب نظران و اقتصاد دانان برجسته کشور هم به میزانی که امروز شفاف شده است، شفاف نبود اما هشدار گریبان گیر شدن تاثیرات منفی آن به واسطه ی حذف بی محابای سیاست ارز ترجیحی بر اقتصاد ایران، تقریبا مورد اتفاق همه بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.