کد خبر : 24362
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 آذر 1401 - 9:15

آیین تجلیل از بازنشستگان شركت ملی مناطق نفت‌ خیز جنوب در سال ۱۴۰۰برگزار شد

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab دنبال کنید

آیین تجلیل از ۳۸۰ تن از کارکنان بازنشسته ستاد شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب

a2f2e422 1099 450d 92ae b1ac98bde649 20221205 052526 آیین تجلیل از بازنشستگان شركت ملی مناطق نفت‌ خیز جنوب در سال ۱۴۰۰برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ شرکت نفت و گاز کارون و شرکت نفت و گاز مارون، یکشنبه شب، در سالن آمفی‌تئاتر مجموعه امام رضا علیه السلام شهرک نفت اهواز، با حضور مدیر عاملان شرکت‌های مناطق نفت ‌خیز، کارون و مارون، جمعی از  بازنشستگان سال ۱۴۰۰ این سه شرکت و خانواده‌های آنان و همچنین مدیران، کارکنان و خانواده صنعت نفت جنوب برگزار شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب

بازافتخاران معیار مجاهدان فی سبیل الله هستند

در این آیین مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با تاکید بر این که بازنشستگی برای صنعت نفت معنایی ندارد و بهتر است از عنوان بازافتخار برای این بزرگواران استفاده کنیم، اظهار داشت: به رغم آنچه درباره بازنشستگی مطرح است، این دوران از حیات مُستلزم حضور بیشتر در جامعه است و جامعه ما به این روحیه و حضور، بیش از گذشته نیاز دارد.

مهندس علیرضا دانشی گفت: دوستان عزیزی که به مرحله باز افتخاری رسیده اند مصداق عمل صالح هستند؛ با فعالیت این افراد باتجربه و کوشا، کشور استقلال پیدا کرد و به ایران مقتدر مُبدل شد. امیدواریم در آینده نیز این مسیر ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به آیه شریفه «فاذا فرغت فانصب» گفت: خداوند متعال می فرمايد چون از کاری فارغ شدی به کار دیگر بپرداز. بازافتخاران صنعت نفت را به تداوم ارتباط با مجموعه و انتقال تجارب شان با شاغلین دعوت می کنم.  اینک که کار شما به اتمام رسیده است پس کار مهم تری را باید در پیش بگیرید و آن انتقال تجارب است که شاید اثرگذاری آن در پیشرفت کشور بیشتر از دوران خدمت گزاری باشد. کما این که مولایمان علی بن ابی طالب علیه السلام نیز فرمودند که انتقال تجربه از علم بهتر است.

دانشی با بیان این که همکاران شاغل و بازافتخار باید برای استفاده از این تجارب برنامه ریزی دقیق داشته باشند، تاکید کرد از هر گونه حرکتی برای انتقال تجارب به خدمت گزاران در صنعت نفت استقبال می کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: تا زمانی که انسان زنده است باید در حال فعالیت و تلاش و ایجاد صحنه نو و هنرنمایی نو باشد و اینک شما بازافتخاران بزرگوار باید تجربه و دانش را در عرصه جدید به منصه ظهور برسانید.

دانشی با اشاره به فعالیت دفتر تاریخ شفاهی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: تمام تلاش ما این است که تاریخ شفاهی نفت را احیا کنیم و از همه همکاران که نقطه نظراتی دارند در دفتر تاریخ شفاهی نفت استفاده کنیم. همچنین تلاش ما این است که شب های خاطره را در صنعت نفت راه اندازی کنیم و در کنار همکاران بنشینیم و از آن چه مایه مباهات در صنعت نفت بوده و عبرتی برای آیندگان است به نحو احسنت بهره ببریم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در پایان گفت: خاضعانه از تمام زحمات عزیزان تشکر و قدردانی می کنم و برخود لازم می دانم از خانواده های بازافتخاران به ویژه همسران‌شان که سال های زیادی از عمر و جوانی خود را در راه خدمت به خلق صرف کرده اند و در این راه سختی ها و مرارت ها کشیده اند تکریم و تقدیر نمایم.

در ابتدای این مراسم، سعید آتشبار رئیس  روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌ خیز جنوب، ضمن خوش آمد گویی به حضار، بازنشستگان را مایه سربلندی و افتخار کشور دانست و آنان را سرمایه غنی صنعت نفت برشمرد.

وی گفت: چهل سال مجاهدت شما کارمندان شریف صنعت نفت برای اعتلای پرچم ایران و اهتزاز آرمان های انقلاب اسلامی ایران منجر به این شد که امروز نام ایران سرفراز بر تارک تاریخ بدرخشد و فرهنگ و صنعت این مرز و بوم در سراسر گیتی حرفی برای گفتن داشته باشد. 

آتشبار با بیان این که صنعت نفت تجلی جهاد و به ویژه جهاد اقتصادی است، اظهار داشت: صنعت نفت ایران دارای چند شاخصه حائز اهمیت است که برجسته ترین آن ها جهاد است. ضمن این که نام کارمندان صنعت نفت با نظم، تخصص و وطن دوستی نیز عجین شده است.

وی افزود: زندگی هر انسان دارای چند مرحله است که مرحله کودکی با برخورداری از چتر حمایتی خانواده می گذرد و مرحله نوجوانی و جوانی به تحصیل و آموزش سپری می شود. پس از آن دوره اشتغال به کار شروع می شود و تلاش و کوشش به اوج می رسد. بالاخره پس از سال ها مجاهدت نوبت به این دوران از زندگی می رسد که به مثابه فصل جدیدی از انتقال دانش و تجارب به نسل‌های آینده و شکوفایی و تعالی صنعت نفت به شمار می آید.

آتشبار گفت: ارتباط ذو ابعادی که شما با صنعت نفت داشتید نشان دهنده این است که در سینه هر کدام تان یک تاریخ نهفته که باید از آن به نحو احسن بهره مند شد.

به گفته ی وی صنعت نفت یک صنعت پراتفاق و پرماجرا با عبرت و حکمت و داستان است که ما باید از تاریخ آن برای آیندگان استفاده کنیم.

رئیس روابط عمومي مناطق نفت ‌خیز جنوب گفت: از شما می خواهم این جهان زیستی نفتی را فراموش نکنید و در دنباله ی حیات این تاریخ را منقطع نسازید چراکه آیندگان بدون شک نیازمند استفاده از دانش و تجارب شما خواهند بود‌.

آتشبار با تاکید بر لزوم قدردانی از ذخایر و ثروت های ارزشمند صنعت نفت که همان بازنشستگان هستند؛ تصریح کرد: اینجا ایران حقیقی است و حقیقت ایران در این فضا متجلی است؛ قومیت ها و نگرش های سیاسی متفاوت در کنار هم برای اعتلای ایران اسلامی مجاهدت کردند و از هیچ تلاش و کوششی برای سرافرازی چمهوری اسلامی ایران مضایقه ننمودند. آن عده قلیل که می خواهند با آشوبگری دستاوردهای ایران اسلامی را زیر سوال ببرند جامعه واقعی ایران نیست و ایران واقعی شکوه و عزتی است که شما زحمت کشان صنعت نفت به منصه ظهور رساندید.

در ادامه با دعوت ۶ تن از کارکنان بازنشستگان به روی جایگاه، به صورت نمادین از بازنشستگان سال ۱۴۰۰ شرکت ملی مناطق نفت‌ خیز جنوب در ستاد، شرکت کارون و شرکت مارون تقدیر شد.

دعوت از دو هنرمند مطرح استان و کشور، آقایان رضا صالحی و حسین حقیقی برای اجرای موسیقی و اجرای گروه تئاتر کمدی، بخش‌های پایانی این مراسم بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.