کد خبر : 17398
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اسفند 1399 - 18:26

ویژه

اعتراض ۱۰ کاندیدا به انتخابات ریاست هیات تکواندو خوزستان چه بود؟

اخبار خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب بخوانید

مجمع انتخاب رییس هیات تکواندو خوزستان، ۲۹ بهمن ماه با حضور رییس فدراسیون در اهواز برگزار شد که با حواشی همراه بود. مجمعی که ۱۳ کاندیدا داشت اما رسما تنها یک نفر در مجمع حاضر شد، آن هم تنها خود رییس هیات که سابقه فعالیت حدودا ۱۲ ساله در راس هیات داشت. یکی از نامزدها برای رساندن پیغام اعتراض خود و ۹ نامزد دیگر نسبت به نحوه برگزاری مجمع به گوش رییس فدراسیون حضور داشت. علی رغم این اعتراضات نیز مجمع برگزار شد و پورسلان توانست با اخذ کل آرا، وارد دوره چهارم مدیریت خود در هیات تکواندو خوزستان شود

۲۰۲۱۰۲۲۲ ۱۸۲۸۴۷ اعتراض ۱۰ کاندیدا به انتخابات ریاست هیات تکواندو خوزستان چه بود؟

 

خوزتاب

امین الله فرهادی، یکی از کاندیداهای معترض به نحوه برگزاری مجمع انتخاب رییس هیات تکواندو خوزستان به نمایندگی از سایر نامزدهای معترض، با مهندسی قلمداد کردن این مجمع، گفت: ما به برگزاری مجمع اعتراض داشتیم و شکایت‌مان را هم پیش از برگزاری مجمع اعلام کردیم و رونوشت آن را برای بازرسی و حراست اداره‌کل ورزش و جوانان و وزارت ورزش و امور مجامع وزارت ارسال کرده بودیم و حتی (یکی از نامزدها) نیز در روز برگزاری مجمع به نمایندگی از۱۰ نامزد معترض، در محل مجمع حاضر شد و نامه مربوط به شکایت‌مان را به رییس فدراسیون تقدیم کرد.

وی بیان کرد: جالب است که مسئولان برگزاری مجمع اصرار داشتند که عنوان کنند ۱۰ کاندیدایی که در مجمع حاضر نیستند، انصراف داده‌اند در حالی که ما نفرات به نشانه اعتراض در مجمع شرکت نکردیم و انصرافی در کار نبود.

آقای پولادگر ای کاش…

این کاندیدای معترض نسبت به نحوه برگزاری مجمع انتخاب رییس هیات تکواندو خوزستان، در واکنش به صحبت رییس فدراسیون در مجمع، گفت: آقای پولادگر در مصاحبه خود در خصوص انتخابات هیات تکواندو خوزستان عنوان کرد که عدم حضور ۱۱ نامزد در انتخابات استان خوزستان بی‌سابقه بوده است و متاسفانه علی‌رغم اطلاع از دلیل واقعی اعتراض نامزدهای معترض، علت عدم حضور آن‌ها را برگزاری این انتخابات در شرایط کرونا اعلام کرد، در حالی که قبل از برگزاری مجمع نامه نامزدهای معترض به صورت مکتوب برای او ارسال شده بود اما نمی‌دانم چرا آقای پولادگر به دلیل اصلی اعتراض اشاره نکرد.

وی بیان کرد: آقای پولادگر چرا نگفتید یکی از دلایل اصلی اعتراض نامه، اعتراض به نحوه مدیریت روند اجرایی انتخابات مجمع شهرستان‌ها بود؟ چرا نگفتید یکی از مهمترین دلایل اصلی عنوان شده در نامه اعتراضی کاندیداهایی که به مجمع نیامدند، اعتراض به برخی از اعضای معرفی شده مجمع استانی با دلایل و مستندات قانونی بود که کلیه مستندات در صورت لزوم در اختیار اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت. آقای پولادگر چرا اعلام نکردید یکی دیگر از مهمترین دلایل اصلی اعتراض ما کاندیداها، مقاومت مدیران ورزش استان در برابر رد صلاحیت یکی از نامزدها بوده است که بازهم در صورت لزوم کلیه مستندات در اختیار اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت.

فرهادی ادامه داد: آقای پولادگر کاش اعلام می‌کردید که یکی دیگر از مهمترین دلایل اصلی نامه اعتراضی ما، عدم توجه مدیران استانی و به تبع آن فدراسیون تکواندو به تذکرات نامزدها در خصوص نقض فاحش قوانین و مقررات بوده است. آقای پولادگر چرا نگفتید یکی دیگر از مهمترین دلایل اصلی عدم حضور ۱۰ کاندیدای معترض، اعتراض به برنامه‌ریزی هدفمند و جهت‌دار برای یک انتصاب انتخابی بوده که قاعدتا معترضان فقط می‌توانستند در اجرای شکلی (مشروعیت انتخاباتی) این انتصاب نقش داشته باشند.

“ما شکایت پیش تو آورده‌ایم خود بفرما از تو پیش که شکایت ببریم”

وی افزود: آقای پولادگر چرا در مجمع انتخاب رییس هیات تکواندو خوزستان اعلام نکردید، کاندیدای معترض بر اساس وظیفه قانونی، شرعی، اخلاقی و حرفه‌ای در این انتخابات و با این چارچوب شرکت نکردند تا در تضییع حقوق جامعه ورزش تکواندو استان دخالتی نداشته باشند؟ آقای پولادگر معترضان فکر می‌کردند اگر به شکل نظام‌مند و قانونی مشکلات را خدمت شما به عنوان متولی امر عنوان کنند، از تضییع حقوق آنها و جامعه تکواندو استان جلوگیری می‌کنید؛ اما آنچه معلوم است یا شما زحمت خواندن اعتراض نامه را به طور کامل به خودتان ندادید یا اساسا چنین اعتراضاتی برایتان مهم نیست. از طرف دیگر اگر اعتراض نامه را هم تا آخر خوانده‌اید و چنین کتمان‌های آشکاری در خصوص علل واقعی اعتراض نامزدها داشته‌اید، جای بسی تاسف دارد و امید به رسیدگی به مشکلات در این فدراسیون را با چنین نگاه و نگرشی به یاس تبدیل خواهد کرد. آقای پولادگر به قول معروف “ما شکایت پیش تو آورده‌ایم خود بفرما از تو پیش که شکایت ببریم”.

تغییر در ۲ کاندیدا در ۲۰ ساعت مانده به شروع انتخابات

فرهادی عنوان کرد: نکته جالب این است که در کمتر از ۲۰ ساعت مانده به برگزاری مجمع، دو نفر از اعضای مجمع تغییر کردند و انتخاب نفرات جایگزین جای سوال دارد که به چه صورت در این زمان، تایید شدند و با چه سرعتی اصلا این نفرات انتخاب شدند.

تصمیم‌گیری یک پدر خوانده برای تکواندو خوزستان

فرهادی بیان کرد: همه برای بهتر شدن روند ورزش باید دست به دست هم دهیم اما این انتخابات نشان داد که یک پدر خوانده برای تکواندو خوزستان تصمیم می‌گیرد. از یک دوره‌ای به بعد باید فرد جدیدی در راس هیات قرار گیرد تا یکسری اصلاحات انجام دهد و این درددل ۱۰ کاندیدای سمت ریاست هیات تکواندو خوزستان است. ما نسبت به عملکرد تکواندو خوزستان طی سال‌های ریاست آقای پورسلان انتقاد داریم. در ۱۰ سال اخیر نیز سهم خوزستان از ۳ هزار و ۴۰ مدال مسابقات کیوروگی کشور، تقریبا ۶۵ مدال در هر دو بخش آقایان و بانوان بوده است و در این ۱۰ سال حتی یک ملی‌پوش در اردو یا تیم‌های ملی آقایان و بانوان نداشته‌ایم.

اعتراض به چیدمان مجمع

وی گفت: عملکرد تکواندو خوزستان واقعا ضعیف بوده است و سوال ما این است که چرا رییس هیات با این عملکرد مجددا کاندیدا و این همه نیز از او حمایت شد؟ او رای قاطعانه نیاورد زیرا ۲ رای از سوی خود رییس هیات و نایب رییس هیات تکواندو و ۲ رای هم از سوی رییس فدراسیون و اداره‌کل ورزش بود و مابقی رای ها هم به دلیل چیدمان مجمعی بود که از سوی خودشان صورت گرفت که ما نسبت به چیدمان مجمع نیز انتقاد داشتیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.