کد خبر : 21161
تاریخ انتشار : جمعه 1 بهمن 1400 - 2:58

دکتر پاک آئین، نماینده مدیران مسئول رسانه ها در هیات نظارت بر مطبوعات کشور:

خوزستان در حوزه فرهنگ و رسانه از سرآمدهای کشور است

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

دکتر پدرام پاک آئین نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات کشور روز ۲۹ دی ماه ۱۴۰۰ با حضور در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با دکتر جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و دکتر جمشیدی معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و همچنین دکتر افشار پرویزی بابادی مدیر خانه مطبوعات خوزستان دیدار و گفتگو کرد.

IMG 20220121 025659 545 خوزستان در حوزه فرهنگ و رسانه از سرآمدهای کشور است

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب khuztab به نقل از تابناک؛ در ابتدای این دیدار دکتر محمد جوروند گفت: کار رسانه را کاری سخت و پیچیده می دانیم، از این رو علاقمند به تقویت رسانه ها هستیم، زیرا ارتباط رسانه ها با مجموعه و بدنه دولت ارتباطی سازنده است و امیدوارم مسئولین در دولت آقای رئیسی به خصوص استاندار جدید در ارتباط با رسانه ها دیدگاهی حمایتی را دنبال کنند، زیرا معتقدیم نقطه قوت و یا پاشنه آشیل دولت ها در نوع ارتباط با رسانه ها و حوزه فرهنگ صورت می گیرد.

وی ادامه داد: معتقدیم رسانه های استان خوزستان با شناختی که از اهالی آن سراغ داریم، رسانه های نجیب و دلسوزی هستند که همیشه همراه نظام و دولت ها بوده اند و در بحرانهای مختلف از جمله، سیل، زلزله و کرونا و تنش آبی و … جوانمردانه ایستادگی کردند و توانستند مانع از بحرانهای بزرگ شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه رویکرد اداره ارشاد اسلامی خوزستان رویکردی با نگاه حمایت از حوزه فرهنگ بوده است گفت: خوشبختانه در دوره ای که تصدی امور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به دست من و همکارانم سپرده شد، موفق به برگزاری جشنواره های مختلف در تمام شهرهای استان شده ایم و بخش عمده ای از این جشنواره ها، جشنواره های بین المللی و با حضور اهالی فرهنگ و شعار و ادبا کشورهای مختلف بوده است و بعضا مذاهب مختلف از جمله مسیحیت و سنی در وصف امام رضا در جشنواره شعر رضوی اشعاری را سروده اند.

 

IMG 20220121 031815 307 خوزستان در حوزه فرهنگ و رسانه از سرآمدهای کشور است

KHUZTAB

همچنین دکتر پدرام پاک آئین نماینده مدیران مسئول در هئیت نظارت بر مطبوعات کشور گفت: خوزستان در حوزه فرهنگ و رسانه از سرآمدهای کشور است و خوشحالیم از اینکه پایداری در ادبیات، در رسانه و حوزه فرهنگ باعث معرفی افرادی خبره در این حوزه شده است.

وی گفت: یکی از اتفاقات مهم که باعث توسعه و پیشرفت رسانه ها و حوزه فرهنگ در هر استان می شود، این موضوع است که مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی از بدنه این مجموعه انتخاب شده اند و با استفاده از شناخت و تجربه ای که از اهالی فرهنگ و رسانه دارند، باعث رضایتمندی این قشر زحمتکش شده اند.

معتقدیم هر آنجا که مدیر اهل فن به کار گرفته شده است، فعالیت های سیاسی بر مطبوعات سایه نگسترانیده و موفقیت حاصل شده است.

پاک آئین در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه می بایست در شیوه نامه رتبه بندی رسانه ها و مطبوعات اصلاحاتی انجام شود گفت: ما هم معتقدیم بخشی از آیتم ها برای رتبه بندی رسانه ها، ضروری نبوده و نگاه به موضوع رتبه بندی باید باعث ارتقاء شود، همچنین اینکه معتقدیم می بایست در حمایت از مطبوعات محلی چاره جدیدی اندیشیده شود و در رتبه بندی نگاه به رسانه سراسری و رسانه محلی یکسان نباشد.

 

همچنین مرتضی جمشیدی معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: ۴۰۰ نشریه مکتوب و پایگاه خبری در استان مشغول فعالیت هستند که به لحاظ تعداد در رتبه دوم کشور قرار داریم و این یک حسن برای ما به شمار می رود.

وی ادامه داد: علیرغم تکثر بالای رسانه ها در استان خوزستان به جرات می گوئیم در هیچ دوره ای این میزان اتحاد و همبستگی در حوزه ها رسانه را شاهد نبوده ایم و از طرفی خوشبختانه رسانه ها در تمامی مسائل و بحران ها و در لحظات حساس کنار نظام و مسئولین بوده اند و با فعالیت هایی که داشته اند بسیاری از بحران ها را به ساحل آرامش رسانده اند.

جمشیدی بیان داشت: انتظار ما از معاونت مطبوعاتی این است که نگاه به مطبوعات استان نگاه ویژه باشد و در پرداخت یارانه کاغذ به آنها اجحاف نشود، متاسفانه برای استان رقمی در نظر گرفته می شود و می گویند این رقم را بین رسانه ها تقسیم کنید و ما این نوع توزیع را عادلانه نمی بینیم و انتظار توجه داریم.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: موضوع دیگری که باید به آن اشاره داشته باشیم این است که در دوره ما هیچ رسانه ایی تعطیل نشده و خوشبختانه با رایزنی هایی که با شرکت نفت و سایر دستگاه ها صورت گرفته توانسته ایم حمایت های خوبی از رسانه ها در زمینه آگهی ها داشته باشیم.

جمشیدی گفت: در حال حاضر ۲ چاپخانه در استان خوزستان مشغول فعالیت هستند که ۹۵ درصد روزنامه ها و هفته نامه های استان در این دو چاپخانه به چاپ می رسند، اما در موضوع کاغذ با مشکلاتی مواجه هستند و ای کاش در زمینه اختصاص کاغذ به چاپخانه فکری اساسی می شد تا بتوانیم این کاغذ را وارد چرخه چاپ کنیم و از هزینه های متحمل شده به رسانه ها بکاهیم.

وی تصریح کرد: موضوع دیگر در زمینه رتبه بندی مقایسه کردن رسانه های استان با تهران است که به هیچ وجه این مقایسه را مقایسه ای عادلانه نمی دانیم و اینکه این نوع مقایسه باعث شده هیچ رسانه ای از استان خوزستان حائز امتیاز ۳۰ نشود و نگرانی فراوانی بر اهالی مطبوعات وارد شده است و انتظار داریم در این زمینه تجدید نظری صورت گیرد.

جمشیدی در پایان گفت: موضوع دیگر که می بایست در رابطه با آن اقدام عاجل صورت گیرد، بحث ۹ درصد ارزش افزوده بر درآمدهای مطبوعات و رسانه ها است که انتظار می رود، ۹ درصد از دستگاه آگهی دهنده مطالبه شود و نه از درآمدهای مطبوعاتی.

 

در پایان این دیدار صمیمانه دکتر افشار پرویزی بابادی مدیرخانه مطبوعات خوزستان گفت: از زمانی که دکتر پاک آئین عهده دار سمت نمایندگی مدیران مسئول در هیئت نظارت شده اند، بسیاری از اهالی رسانه خوزستان در دریافت مجوزها و گرفتاری هایی که داشته اند با مساعدت و تهسیل در روند اداری روبه رو شده اند که این اتفاق بسیار ارزشمندی است.

دکتر بابادی تصریح کرد: رسانه های استان خوزستان رسانه های منسجم، متحد و با تیزبینی در تمامی بحرانها حاضر بوده اند و در کنار مردم و مسئولین باعث ایجاد آرامش شده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.