اردیبهشت جهنمی در خوزستان/ اهوازی‌ها در حسرت یک روز هوای پاک

مشکلات زیست محیطی در دولت یازدهم به صورت پیوسته و به دلیل سیاسی کاری معصومه ابتکار نمود بیشتری پیدا کرده و مردم هر روز با یک بحران جدید زیست محیطی مواجه هستند. حالا در جدیدترین آمار منتشر شده درباره شاخص‌های کیفی هوا در اهواز نشان می‌دهد که اهوازی‌ها در ۲۰ روز اردیبهشت ۹۶ فقط ۲

مشکلات زیست محیطی در دولت یازدهم به صورت پیوسته و به دلیل سیاسی کاری معصومه ابتکار نمود بیشتری پیدا کرده و مردم هر روز با یک بحران جدید زیست محیطی مواجه هستند.

88588 600 300x193 اردیبهشت جهنمی در خوزستان/ اهوازی‌ها در حسرت یک روز هوای پاک

حالا در جدیدترین آمار منتشر شده درباره شاخص‌های کیفی هوا در اهواز نشان می‌دهد که اهوازی‌ها در ۲۰ روز اردیبهشت ۹۶ فقط ۲ روز هوای سالم را تجربه کردند. در ۱۸ روز دیگر نیز هوای اهواز ناسالم برای گروه‌های حساس، ناسالم و بسیار ناسالم بوده است. همچنین اهوازی‌ها در این ۲۰ روز هوای پاک را تجربه نکردند.

شاخص کیفیت هوا AQI ، کیفیت هوا را در شش دسته قرار می دهد که هر دسته را به سطوح مختلف سلامت انسان مربوط می سازد. این شش دسته بشرح زیر است:

پاک: میزان AQI در این حالت بین ۰ و ۵۰ است. کیفیت هوا رضایتبخش است و آلودگی هوا بی خطر یا کم خطر است. این حالت را با رنگ سبز نشان می دهند. در کشورما معمولاً به این حالت وضعیت “پاکاطلاق می شود.

سالم: میزان AQI در این حالت بین ۵۱ تا ۱۰۰ است. کیفیت هوا قابل قبول است اگرچه بعضی از آلاینده ها ممکن است برای تعداد بسیار کمی از افراد با ملاحظات بهداشتی خاص همراه باشد به عنوان مثال کسانی که نسبت به ازن حساسیت ویژه ای دارند ممکن است علائم تنفسی از خود بروزدهند. این حالت را با رنگ زرد نشان می دهند. در کشورما معمولاً به این حالت وضعیت “سالم” اطلاق می شود.

ناسالم برای گروه های حساس: میزان AQI در این حالت بین ۱۰۱ و ۱۵۰ است. بعضی از افراد گروههای حساس ممکن است اثرات بهداشتی خاصی را تجربه کنند. برای مثال مردمی که دارای بیماری ریه هستند نسبت به عموم مردم خطرات بیشتری را از مواجهه با ازن متحمل می شوند اما مردمی که بیماری ریوی یا قلبی دارند خطر بیشتری را از مواجهه با ذرات معلق متحمل می شوند. ولی وقتی آلودگی هوا در این سطح قرار دارد عموم مردم تحت تاثیر قرار نمی گیرند. این حالت را با رنگ نارنجی نشان می دهند.

ناسالم: هر فردی ممکن است اثرات بهداشتی AQI بالا را زمانی که مقدار آن بین ۱۵۱ و ۲۰۰ است، تجربه کند. اعضای گروههای حساس بیش از سایرین اثرات جدی را بر سلامت خود تجربه می کنند. این حالت را با رنگ قرمز نشان می دهند.

بسیار ناسالم: در این حالت AQI بین ۲۰۱ تا ۳۰۰ قرار دارد و هشداری برای سلامتی بحساب می آید و بدین معنی است که هر کسی ممکن است اثرات جدی تری را بر سلامت خود تجربه کند این حالت را به رنگ بنفش نشان می دهند.

خطرناک: AQI در این وضعیت از ۳۰۰ بالاتر است و اخطاری جدی برای سلامت انسان و اعلام وضع اضطراری است. در این وضعیت احتمالا تمام افراد جامعه تحت تاثیر قرار می گیرند. این حالت را با رنگ خرمایی نشان می دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.