درخواست از دولت برای جمع آوری سلاح های غیرمجاز در رامهرمز و روستاهای اطراف

اقبال محمديان نماینده رامهرمز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بولتون نیوز با اشاره به اتفاقات جمعه شب شهرستان رامهرمز گفت: اتفاقات جمعه شب این شهر ریشه در درگیری ۲ سال قبل ۲ طایفه محمد موسایی و محمدی در روستای پتک جلالی دارد. وی با بیان اینکه این روستا و اهالی آن در حوزه جغرافیایی

اقبال محمديان نماینده رامهرمز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بولتون نیوز با اشاره به اتفاقات جمعه شب شهرستان رامهرمز گفت: اتفاقات جمعه شب این شهر ریشه در درگیری ۲ سال قبل ۲ طایفه محمد موسایی و محمدی در روستای پتک جلالی دارد.

772791 159 300x155 درخواست از دولت برای جمع آوری سلاح های غیرمجاز در رامهرمز و روستاهای اطراف

وی با بیان اینکه این روستا و اهالی آن در حوزه جغرافیایی شهرستان باغملک هستند اما تردد آنها در رامهرمز صورت می گیرد، گفت: نزاع محلی که در این روستا اتفاق افتاده هنوز حل نشده و جمعه شب با درگیری مجدد، به شهر رامهرمز کشیده شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در جریان درگیریهای این ۲ طایفه در جمعه شب یک نفر کشته و پنج نفر زخمی شدند، گفت: افراد درگیر، اماکن عمومی، بیمارستان شهر و تعدادی از منازل مردم را به آتش کشیدند و با تخریب اموال مردم و اموال عمومی باعث خسارات فراوان شدند.

محمدیان با بیان اینکه این درگیریها باعث ایجاد رعب و وحشت در شهرستان شده است، افزود: تعداد زیادی از افراد موتور سوار از این ۲ طایفه وارد شهر شدند و این افراد سلاح های غیر مجاز داشتند که باعث بهم ریختن نظم شهر شدند.

وی تاکید کرد: انتظار ما از دولت، وزارت اطلاعات، سپاه و نیروی انتظامی این است هر چه سریعتر نسبت به استفاده افراد از سلاح های غیرمجاز جلوگیری و نسبت به جمع آوری آنها اقدام کند.

نماینده رامهرمز در مجلس شورای اسلامی افزود: چون درگیریهای این ۲ طایفه با کدخدا منشی حل نشد و ظرف ۲ سال گذشته ادامه یافت، دیگر نباید در این زمینه صبر پیشه کرد بلکه باید با افراد متخلف با قاطعیت برخورد شود و افرادی که باعث رعب و وحشت شدند، پاسخگوی حرکات خود باشند.

محمدیان تاکید کرد: ادامه این روند اصلا به صلاح شهرستان نیست و از نظر اقتصادی هم در فضای رعب و وحشت کسی حاضر به فعالیت و سرمایه گذاری نخواهد بود و دود این قضایا به چشم مردم بیگناه می رود.

وی گفت: در حال حاضر وضعیت شهر خوب است و آرامش برقرار شده است. یگان ویژه مستقر و سپاه وارد عمل شدند.

نماینده رامهرمز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این موضوع باید بصورت ریشه ای حل شود، گفت: اینجانب بعنوان نماینده شهرستان با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی، علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و استاندار صحبت کردم و خواستار رسیدگی به این مساله شدم.

محمدیان با بیان اینکه در جریان این بی نظمی ها و ایجاد اغتشاش تعدادی از افراد بازداشت شدند، گفت: جلسه شورای تامین استان تشکیل شده و قرار است تصمیمات مقتضی اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: اینجانب مساله اتفاق افتاده را در مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهم کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.