کد خبر : 19001
تاریخ انتشار : جمعه 26 شهریور 1400 - 11:40

دو نفر دیگر بعد از تذکر «کشف حجاب» کتک خوردند

اخبار اهواز و شهرهای استان را در پایگاه خبری خوزتاب KHUZTAB بخوانید

 «ماجرای ضرب‌وشتم طلبه آمر به معروف و همسرش در مهرشهر کرج چه بود؟» به کتک خوردن یک نفر دیگر به دلیل امر به معروف خبر داده است

IMG 20210917 112211 670 دو نفر دیگر بعد از تذکر «کشف حجاب» کتک خوردند

    به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛این چندمین مورد در سال‌های اخیر است که کسانی پس از آنکه به کسانی در مورد نوع پوشش تذکر می‌دهند مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند.

 

 

طلبه آمر به معروف در مهرشهر کرج به اتفاق همسرش مورد ضرب و شتم قرار گرفت. در یکی از روزهای تابستان امسال و حدود یک ماه قبل محمدحسین عابدی که طلبه جوان و انقلابی است به‌همراه همسرش فاطمه حسینی برای خرید به یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مهرشهر رفته بودند که در حین خرید متوجه کشف حجاب یک دختر جوان می‌شوند.

 

 

 

«از مردم کمک می‌خواستم اما هیچ‌کس کمکی نکرد»

محمد حسین عابدی  در مورد ماجرای آن روز در یک فروشگاه در مهرشهر کرج، گفت:

بعد از دیدن کشف حجاب آن خانم جلو رفتم و به ایشان تذکر دادم که “خانم محترم، لطفاً حجابتان را رعایت کنید” که با لحن تند آن خانم و فحاشی مادرش مواجه شدم.
مادر آن دختر دو بار به گوشم شد. علاوه بر دادوبیداد دخترخانم و مادرش مسئول فروشگاه مرا بیرون کرده مدعی شد که نظم فروشگاه را به‌هم ریخته‌ام و از ورودم به فروشگاه جلوگیری شد، به همین دلیل همسرم هم از آن فروشگاه بیرون آمد و بعد از آن با پلیس تماس گرفته منتظر آمدنشان شدیم.

 

 

در فاصله‌ای که منتظر آمدن پلیس بودیم، آن خانم به‌همراه مادرش به‌محض خروج از فروشگاه با دیدن ما باز شروع به فحاشی کردند و باز هم از جانب مادر مورد ضرب‌وشتم قرار گرفتم، من در مقابل به‌حرمت اینکه نامحرم و مادر بودند کاری نکردم و دیدند که من چیزی نمی‌گویم و کاری نمی‌کنم به‌سمت همسرم رفتند و سر ایشان دادوبیداد راه انداختند.

 

دختر خانم با لحنی تند به من گفت که “الآن با همسرم تماس می‌گیرم که بیاید تا بفهمی با چه‌کسی طرف هستی” و در همین حین با آن درگیری‌ها همسرم ترسیده بود و درخواست کرد که از آنجا برویم، اما آن دختر جلوی مرا گرفت و با هل‌دادن درب ماشینم موجب شد که چهار انگشت دستم لای در بماند، مادرش هم دست همسرم و چادرش را گرفته بود و ولش نمی‌کرد تا اینکه مردی قدبلند و باتوم‌به‌دست سر رسید و به شیشه‌های ماشین زد.

آن آقا که همسر خانم جوان بود بعد از خرد کردن شیشه‌های ماشین با باتوم محکم به سرم زد و در حالی که دستم را بالای سرم برای محافظت نگه داشته بودم صورتم غرق خون بود و فقط می‌گفتم “بگذارید همسرم برود” و از مردم کمک می‌خواستم اما هیچ‌کس کمکی نکرد و همه نظاره‌گر بدرفتاری‌های آن آدم بودند، حتی شنیدم فردی از کنارم رد شد و گفت که “هر اشتباهی کردی خودت باید گردن بگیری” و در این بین همسرم برای نجات من به جلو آمد و آن آقا را به حضرت زهرا(ع) قسم داد که “نزن آقا”، اما وی با مشت یا باتوم به صورت همسرم زد و فقط صدای ناله‌های همسرم را شنیدم که صورتش غرق خون شده بود و این آقا به چادر همسرم تعرض کرد و چادر را از سرش کشید.

 

 

«عملیات غافلگیرانه» برای بازداشت ضاربان!

بر اساس گزارش خوزتاب، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز در این باره گفت:

در پی اعلام خبری از سوی مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر ایجاد درگیری در یکی از فروشگاه‌های منطقه مهرشهر کرج، بلافاصله مأموران کلانتری ۲۱ فاز چهار به محل حادثه اعزام شدند. با حضور مأموران در محل حادثه مشخص شد که یکی از شهروندان به‌دلیل تذکر لسانی مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته است.

 

ادامه روند تحقیقات با دستور مقام قضائی به پلیس امنیت عمومی ارجاع شد. مأموران با انجام اقدامات پلیسی هویت ضارب اصلی را که جوانی حدود ۳۵ ساله بود شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه نامبرده را در کمتر از ۴۸ ساعت دستگیر و به پلیس امنیت عمومی منتقل کردند.

 

متهم پس از دستگیری ابتدا منکر انجام هرگونه درگیری بود اما با مشاهده مستندات غیرقابل انکار پلیس به‌ناچار لب به اعتراف گشود و به ضرب‌وشتم آمربه‌معروف با همراهی دو خانم مورد تذکر اعتراف کرد.

 

همدستان متهم نیز در ۲ عملیات جداگانه دستگیر شدند. پس از تکمیل تحقیقات، متهمان برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.
حمایت از آمران به معروف از وظایف اصلی پلیس است و در این خصوص با هیچ فردی تعارف ندارد.

 

 

آزادی مشروط ضاربان

دادستان عمومی و انقلاب کرج هم در جمع خبرنگاران از برگزاری جلسه دادگاه ضارب آمربه‌معروف در کرج خبر داد و گفت:

رسیدگی به پرونده تا پاسخ پزشکی قانونی زمان‌بر است و باید روال قانونی طی شود. شاکیان در حال طی طول درمان هستند و بر اساس قانون جلسه دادگاه بعد از طی طول درمان باید برگزار شود.
هر سه متهم بلافاصله توسط عوامل انتظامی بازداشت شدند و در زمان حاضر با تأمین قرار وثیقه آزاد هستند.
تصاویر دوربین‌های مداربسته به دست ما رسیده است. تا انتهای شهریور ماه جلسه رسیدگی به این پرونده برگزار می‌شود.

صدور کیفرخواست

روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان البرز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد پرونده ضارب آمربه‌معروف در کرج با انجام و تکمیل تحقیقات لازم در دادسرا با صدور کیفرخواست، جهت رسیدگی و صدور حکم به دادگاه ارسال شد و جلسه رسیدگی دادگاه نیز در اسرع وقت قانونی تشکیل و مطابق مقررات حکم مقتضی صادر می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.