کد خبر : 25942
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 اسفند 1401 - 14:24

کلافگی مردم بخاطر کج سلیقه گی مسئولین

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

حدود دو هفته است که وقتی شهروندان اهوازی به جایگاه‌های سوخت مراجعه می‌کنند با محدودیت مصرف بنزین از کارت شخصی و از کارت جایگاه‌‌داران مواجه می‌شوند.

1424eee108e446688f56aadb83e327db IMG ۲۰۲۲۰۹۲۱ ۱۲۲۶۱۱۲۰۵ 1280x720 کلافگی مردم بخاطر کج سلیقه گی مسئولین

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ تا کی باید مردم تاوان آزمون خطا انجام دادن مسئولین باشند.

حدود دو هفته است که شهروندان اهوازی با محدودیت مصرف بنزین از کارت شخصی و از کارت جایگاه‌‌داران مواجه می‌شوند که مسئوولان مربوطه علت را مقابله با قاچاق سوخت عنوان می‌کنند.

حدود دو هفته است که وقتی شهروندان اهوازی به جایگاه‌های سوخت مراجعه می‌کنند با محدودیت مصرف بنزین از کارت شخصی و از کارت جایگاه‌‌داران مواجه می‌شوند.

از طرفی در برخی پمپ بنزین‌ها کارت های آزاد سوخت به تعداد نازل ها وجود ندارد و یا محدود شده است به طوری که در بعضی جایگاه ها یک کارت و در برخی دو کارت بیشتر وجود ندارد.

تنها ۶۰ درصد نازل‌ها غیرفعال هستند

ابراهیم بعاجی رئیس انجمن جایگاه داران سوخت استان خوزستان در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: جدیداً به دستور مرکز شهروندان با کارت‌های سوخت جایگاه‌داران فقط ۳۰ می‌توانند بنزین مصرف کنند در حالی که قبلاً تا سقف ۶۰ لیتر می‌توانستند استفاده کنند.

وی افزود: با کارت شخصی ماشین نیز تنها می‌توانند ۴۰ لیتر بنزین مصرف کنند و چنانچه نیاز به بنزین بیشتری داشته باشند پس از گذشت ۸ ساعت می‌توانند ۴۰ لیتر دیگر سوختگیری کنند.

رئیس انجمن جایگاه داران سوخت استان خوزستان با بیان اینکه مسئوولان علت این محدودیت‌ها را مقابله با قاچاق سوخت عنوان کرده‌اند، گفت: در حال حاضر نیز در حال جمع‌آوری کارت‌های سوخت جایگاه‌داران هستند و برای هر سکو فقط یک کارت سوختگیری تعریف کرده‌اند.

بعاجی با انتقاد از محدودیت‌های پیش آمده، بیان کرد: ادامه این وضعیت سبب استهلاک سامانه هوشمند، بالا رفتن ترافیک می‌شود چرا که فردی که می‌خواهد ۶۰ لیتر بنزین بزند مجبور است برای سوختگیری مجدد دو مرتبه کارت جایگاه دار را وارد سامانه کند.

وی با بیان اینکه از ۱۰۰ درصد نازل‌های سوخت در اهواز تنها ۶۰ درصد آن‌ها فعال هستند، عنوان کرد: با توجه به پایان سال و قرار گرفتن در پیک مصرف و تعطیلات، محدودیت جدید نارضایتی زیادی را به دنبال داشته است.

محدودیت سوختگیری نارضایتی زیادی به وجود آورد

یکی از شهروندان اهوازی در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: محدودیت سوختگیری ۳۰ لیتر روزانه هم برای مردم و هم برای جایگاه داران مشکل ایجاد کرده و در موارد زیادی سبب درگیری بین مردم و جایگاه داران شده است.

وی افزود: وقتی فردی قصد طی کردن یک مسافت طولانی را دارد قطعاً از مبدا سوختگیری می‌کنند تا در میان راه نخواهد توقف کند، اما با شرایط جدید باید هر چند کیلومتر در کنار پمپ بنزینی توقف کند.

این شهروند گفت: ترافیک شهرها یکی از عامل‌های مهمی است که در طول روز مردم را کلافه و خسته می‌کند، حالا علاوه بر این کلافکی از این به بعد معطل شدن در صف‌های جایگاه‌های سوخت را به آن اضافه کرد.

به منظور اطلاع از جزئیات بیشتر این مسأله خبرنگار فارس با مدیر پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه اهواز تماس گرفت که وی پاسخگو نبودند.

به گزارش خبرگزاری فارس، ۷۰ درصد جایگاه ‌های سوخت استان در منطقه اهواز قرار دارند و مابقی مربوط به منطقه آبادان است، به لحاظ مصرف، در ناحیه اهواز روزانه بالغ بر چهار میلیون و ۱۰۰ لیتر و در ناحیه آبادان یک میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شود که در مجموع مصرف روزانه استان بالغ بر پنج میلیون است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.