کد خبر : 21237
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 بهمن 1400 - 13:53

۱۱ اثر ملموس و ناملموس شوشتر به ثبت ملی رسیدند

رئیس میراث فرهنگی شوشتر گفت: سه اثر ناملموس و هشت اثر ملموس شوشتر ثبت ملی شدند. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، ️علی محمد چهارمحالی، رئیس میراث فرهنگی شوشتر در این باره اظهار کرد: پس از تلاش و پیگیری‌های مستمر دو اثر ثبت شده میراث ناملموس شهرستان شوشتر و یک اثر نیز به صورت مشترک میان


رئیس میراث فرهنگی شوشتر گفت: سه اثر ناملموس و هشت اثر ملموس شوشتر ثبت ملی شدند.

1384882302 ۱۱ اثر ملموس و ناملموس شوشتر به ثبت ملی رسیدند

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، ️علی محمد چهارمحالی، رئیس میراث فرهنگی شوشتر در این باره اظهار کرد: پس از تلاش و پیگیری‌های مستمر دو اثر ثبت شده میراث ناملموس شهرستان شوشتر و یک اثر نیز به صورت مشترک میان شهرستان‌های شوشتر و دزفول به ثبت رسیدند.

وی در خصوص پرونده‌های ثبت شده میراث ناملموس افزود: این آثار شامل مهارت‌های سنتی ساخت و نواختن نی جفتی شوشتری، ای واویلا خوانی و سبیل عطشان خوانی در مراسم مقتل خوانی مسجد آل طیب شوشتر و مهارت پخت نون چرب که به صورت مشترک میان دو شهر شوشتر و دزفول است، معرفی و به ثبت میراث ناملموس رسیدند.

چهارمحالی در ادامه با اشاره به اینکه هشت اثر ملموس که شامل خانه‌ها و بناهای تاریخی در شوشتر نیز به ثبت رسیدند، گفت: خانه تاریخی سید عبدالصمد جزایری، خانه قصاب نژاد، خانه مستوفی، معتمد زرگر، قلعه حسین خان افشار، تپه تاریخی گوریه، خانه تاریخی مقدم، ساختمان قدیم شهرداری جزو این آثار هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی شوشتر بیان کرد: در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر کارشناسان این اداره با تلاش‌های مستمر تعداد زیادی پرونده با موضوعات مختلف را برای ثبت مهیا و ارسال شده که امید است تا در اوایل سال آینده محقق شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.