کد خبر : 19201
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 - 22:09

به مناسبت هفته دفاع مقدس

دو عکس دیده نشده از دوران دفاع مقدس در لوله سازی اهواز رونمایی شد

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پايگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانيد

۲ عکس دیده نشده از علی فریدونی و ساسان مویدی از عکاسان پیشکسوت دوران دفاع مقدس در شرکت لوله سازی اهواز رونمایی شد.

 

PicsArt 09 25 09.54.33 1280x853 دو عکس دیده نشده از دوران دفاع مقدس در لوله سازی اهواز رونمایی شد

به گزارش خوزتاب؛ امروز شنبه سوم مهرماه در آیینی از ۲ عکس دیده نشده جنگ تحمیلی از ۲ عکاس پیشکسوت، ساسان مویدی و علی فریدونی در شرکت لوله سازی اهواز رونمایی شد.

 

 

علی فریدونی  عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی در دفاع مقدس گفت: این عکس  برای اولين بار با ابتکار شرکت لوله سازی اهواز رونمایی شد و تاکنون چنین رویه‌ای برای رونمایی از عکس‌های دوران دفاع مقدس انجام نشده بود.

PicsArt 09 25 08.37.46 1280x577 دو عکس دیده نشده از دوران دفاع مقدس در لوله سازی اهواز رونمایی شد

 فریدونی با اشاره به اینکه این رویکردهای هنری دفاع مقدس باید برای سازمان‌های دیگر الگو شود افزود: فرهنگ جبهه الگوی اصلی ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود و امید است شرکت‌ها و صنایع، ارزش بیشتری برای این موضوع قایل شوند تا نسل به نسل ادامه پیدا کند.

 

وی با اشاره به این که نسل‌های بعدی با دیدن این آثار درک می کنند که ما با وجود این رزمنده‌ها و شهدا یک وجب خاک وطن را از دست ندادند، گفت: ‌با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، من و دیگر عکاسان دفاع مقدس احساس کردیم که اگر دوربین بدست بگیرم مفید تر عمل خواهیم کرد.

PicsArt 09 25 08.56.24 1280x854 دو عکس دیده نشده از دوران دفاع مقدس در لوله سازی اهواز رونمایی شد

این عکاس پیشکسوت با بیان اینکه در زمان جنگ با امکانات بسیار کم و شرایط سخت عکاسی می‌کردیم، افزود: در عملیات‌ها با رزمنده‌ها از ابتدا تا پایان عملیات پیش میرفتیم و اسلحه و وسیله حفاظتی برای حفظ جان خود نداشتیم.

وی تصریح کرد: به هیچکدام از عکاس‌ها امر و نهی و نمی‌شد و عکاسان با میل و میزان شجاعت خود منطقه‌ای را برای عکاسی انتخاب می‌کردند.

 

علی فریدونی با اشاره به ثبت ۲۵ هزار عکس در دوران دفاع مقدس، گفت: علیرغم تحریم‌ها تلاش شد اثر عکاسان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس در نمایشگاه‌های بین المللی و جهانی به نمایش گذاشته شود که در بسیاری موارد به دلیل تحریم و برای دیده نشدن رشادت رزمندگان دفاع مقدس آثار عکاسان ایرانی را از دور خارج می‌کردند با این وجود در ۲ یا ۳ مورد از عکس‌هایم در بخش فرهنگی جنگ در نمایشگاه سازمان جهانی یونسکو به نمایش درآمد و برگزیده شد.

 

فریدونی با اشاره به جایگاه خوب عکاسان ایرانی در جهان، اضافه کرد: طبق‌ آمار یکی از انجمن‌های عکاسی بیش از یک میلیون ۶۰۰ هزار نگاتیو از دفاع مقدس به ثبت رسیده است و بیش از ۴۰۰ عکاس شهید شناسایی شد.

.

 

 

ساسان مویدی دیگر عکاس پیشکسوت دفاع مقدس گفت: حدود ۱۰ درصد از فعالیت‌های دوران عکاسی من از دفاع مقدس بود و توانستم ۱۲ هزار و ۷۶۱ فریم از جنگ تحمیلی از عملیات‌ها و وضعیت مردم بعد از بمباران را به ثبت رساندم.

 

PicsArt 09 25 08.35.44 1280x577 دو عکس دیده نشده از دوران دفاع مقدس در لوله سازی اهواز رونمایی شد

 

وی با اشاره به چاپ ۲ کتاب ۵۰ روز از جنگ و حلبچه بهار ۶۷ از آثار خود درخصوص دفاع مقدس عنوان کرد: جنگ هنوز تمام نشده و هر روز تبعات آن را مشاهده می‌کنیم و عکاسان جوان می‌توانند به ثبت این اتفاقات بپردازند.

مویدی ادامه داد: نسل‌های بعدی با دیدن این آثار درک می کنند که ما با وجود این رزمنده‌ها و شهدا یک وجب خاک وطن را از دست ندادیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.