کد خبر : 16947
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 - 8:12

پس از انتشار فیلمی از "اطفا ترانس برق آتش گرفته با آب" در فضای مجازی

من یک آتش نشانم؛ در شرایط بحرانی باید از خود گذشتگی کرد

اخبار مهم خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب بخوانید؛

یک آتش نشان با ارسال متنی به پایگاه خبری خوزتاب با عنوان ؛ “من یک آتش نشانم، در شرایط بحرانی باید از خود گذشتگی کرد”  نوشت؛

IMG 20201201 080428 036 من یک آتش نشانم؛ در شرایط بحرانی باید از خود گذشتگی کرد

🔰بنده به عنوان یک آتش نشان وظیفه دارم در کمترین زمان بهترین عملکرد را از خود نشان دهم: همه مردم آگاهی دارند که نباید برق را با آب خاموش کرد ولی در شرایط بحرانی با توجه به اینکه در ترانس برق روغن ترانسفورماتور وجود داردچه باید کرد؟

 

🔸 در دوماه گذشته چندین مورد حریق ترانس برق به سازمان آتش نشانی گزارش داده شده است. بنده فقط یک مورد جهت یاداوری شهروندان ذکرمیکنم انفجار ترانس برق در منطقه پاداد که به دلیل آتش گرفتن و روان شدن روغن ترانس برق در خیابان خسارت سنگین به بار اورد.

 

🔸از روز گذشته شهر اهواز در شرایط بحرانی و تمامی خیابان ها پر از آب شده.اگر دوباره حریق به روغن ترانس برق می رسید و موجب ریزش آن درون خیابانی پر از آب میشد چه کسی می توانست این بحران را جمع کند.

 

🔸روغن مانند بنزین روی آب می ماند و سریع گسترش پیدا میکند.برای همین نیرو سازمان آتش نشانی برای جلوگیری از یک بحران جدید از خود گذشتگی کرد و از روش پالسی (قطع و وصل) جهت خاموش کردن حریق ترانس استفاده نمود.

 

🔸جهت اطلاع افکار عمومی زمانی که مامور آتش نشانی به محلی اعزام می شود قبلش با عوامل ۱۲۱ (برق) هماهنگ می شود. به نیروی ما اعلام شده بود که برق ترانس از مدار خارج شده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.