کد خبر : 16609
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 - 0:47

شاعری؛ جوان شهردارِ بی برنامه با عملکرد ضعیف

یک غیررسانه‌ای بعنوان سرپرست روابط عمومی شهرداری کلانشهر اهواز منصوب شد

اخبار مهم خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب بخوانید

یک غیررسانه‌ای بعنوان سرپرست روابط عمومی شهرداری کلانشهر اهواز منصوب شد/ تلاش مغزمتفکر شاعری برای جلوگیری از استیضاح او / آرایش غیراصولی سرپرست جدید برای مقابله با منتقدین/ چه انتقاداتی به عملکرد شهردار اهواز وارد است؟ / آیا اعضای شورا دلباخته لابی‌های متضاد با منافع عمومی خواهند شد؟

 

PicsArt 10 10 12.18.58 1280x806 یک غیررسانه‌ای بعنوان سرپرست روابط عمومی شهرداری کلانشهر اهواز منصوب شد

 

با حکمی ابهام برآمیز از سوی موسی شاعری در هفته گذشته، پس از دو دهه مسئولیت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کلانشهر اهواز به یک فرد غیررسانه ای سپرده شد

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب؛ همواره عزل و نصب مسئولین در ادارات و سازمان ها ازجمله مواردی است که مورد رصد و توجه فعالین رسانه ای و اجتماعی قرار میگیرد به طوری که پس از انتصاب فردی حتی در مسئولیت های کم اهمیت، سیل واکنش ها همچون پیام های تبریک در شبکه های اجتماعی[بخصوص در گروه های واتس اَپ] به سوی او روانه می‌شود.

 

با این وجود عدم استقبال اصحاب رسانه از انتصاب علی احمدی به عنوان سرپرست جدید روابط عمومی شهرداری کلانشهر اهواز کاملا احساس می شود.

 

احمدی فردی کمتر شناخته شده است که پس از بحران آبگرفتگی اهواز در زمستان سال گذشته به عنوان سخنگوی شهرداری انتخاب شده بود؛ اما نکته جالب آن که با وجود استمرار بحران های حوزه شهر اهواز و عدم‌پاسخگویی موسی شاعری به تماس خبرنگاران و افکار عمومی، تعداد گفتگوهای او با رسانه ها به تعداد انگشتان یک دست هم نمیرسد!

 

این انتصاب آنجا بیشتر باعث تعجب خواهد شد که برخی افراد نزدیک به شهردار اهواز، علی احمدی را مشاور ارشد و احتمالا  یکی از عوامل ناکارامدی موسی شاعری در مدیریت شهری می دانند.

 

اکنون افزایش مشکلات شهر اهواز و اقدامات پر حرف و حدیث شاعری در هفته های اخیر بیش از پیش مورد انتقاد افکار عمومی، فعالین رسانه و حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

 

این مهم برخی اعضای شورای شهر را بر آن داشت تا ابتدا طرح سوال و سپس استیضاح شهردار ناکارآمد و کم تجربه اهواز را کلید بزنند.

 

در هفته گذشته علی احمدی بعنوان مغزمتفکر شهردار اهواز برای نجات شاعری مسئولیت روابط عمومی شهرداری کلانشهر اهواز را بر عهده گرفت که به نظر میرسد قصد دارد با استفاده از شگردهای نخ نما موجب سکوت منتقدین دلسوز شود.

 

آنچه واضح است در روزهای اخیر مسئول جدید روابط عمومی برای مقابله با پایگاه اطلاع رسانی خوزتاب بعنوان یکی از پرچمداران منتقد به عملکرد شهردار و پیگیر مطالبات شهروندان؛ اقدام به ساخت یک آرایش تخریبی و غیراصولی به کمک افراد تحت امر [ مجهز شده به وسایل ارتباطی] کرده تا به هر نحو این رسانه را عقب براند.

 

به گزارش خوزتاب؛ متاسفانه در سال‌های اخیر شهرداری اهواز از مدیر توانمند و برنامه محور در حوزه شهری بی بهره ماند. اکنون نیز با نگاهی گذرا به وضعیت مناطق مختلف شهر به عدم برنامه مناسب برای کاهش مشکلات شهر اهواز پی خواهیدبرد.

برای نمونه میتوان به مشکلات و معضلاتی از شهر اشاره کرد که جوان‌شهردار نیز به سان شهرداران پیشین در اقدام یا ارائه برنامه اصولی برای رفع یا کاهش آنها ناکام مانده؛
از جمله افزایش عجیب سگ های بلاصاحب در تمام مناطق شهر و عدم برنامه کارساز، خیابان ها و کوچه هایی با آسفالت ضعیف که موجب آسیب به خودرو و خسارت مالی شهروندان شده، مانور تبلیغاتی در خصوص کوتاهی دست کیسون از قطار شهری، تفاهم نامه های خاک خورده، افزایش اعتراضات پاکبانان و برخی دیگر از کارکنان پیمانی به عدم پرداخت حقوق و مزایا و در پی آن  نظافت شهری نامناسب و کوچه های پر از زباله، بلاتکلیفی بافت فرسوده ، عدم ساماندهی جوی های روباز که بعضا منجر به حوادث جبران ناپذیر شده، هرس نامناسب درختان، فضای سبز خشک شده و پارک هایی که پس از سیل فروردین ۹۸ به امان خدا رها شده اند، بی توجهی به تخریب پارک ها ، اقدامات فرهنگی ورزشی ناکافی ، عدم ساماندهی فروشندگان میوه و تره بار در کنار خیابان ها، عدم برنامه‌ ریزی مناسب در رفع آب های سطحی که در روزهای آینده پس از بارش باران مشاهده خواهیم کرد، پروژه های عمرانی ناتمام، بی توجهی به بافت قدیمی شهر اهواز، هجوم فاجعه بار به منطقه موسوم به روستای ابوالفضل، قراردادهای غیرشفاف در فعالیت هایی نظیر نورپردازی و رنگ آمیزی پل ها‌، ناتوانی در عمل به وعده افتتاح میدان هایی با هویت که عملکرد ضعیف منجر به افرایش چندبرابری هزینه ساخت آن شده مانند میدان نخل که قرار بود شب یلدای۹۸ انجام شود و شاید به یلدای ۹۹ هم نرسد! تنها شهربازی اهواز  که روز به روز فرسوده تر می شود، کم توجهی به حوزه پسماند، انتصابات ابهام آمیز، تخفیف میلیاردی پرحرف و حدیث به برخی خریداران زمین مهرشهر کیان‌شهر ، اتوبوس های شهری فرسوده، عدم برنامه ریزی کارشناسانه و شفافیت در خرید و کاشت نخل های مثمر شهر و…

 

با این وجود باید منتظر ماند و دید؛ آیا اعضای شورای شهر اهواز در واکنش به این عملکرد ناامید کننده و انتقادات شهروندان به مدیریت ضعیف موسی شاعری، منافع مردم را در نظر گرفته و جوان شهردارِ ناکارآمد را استیضاح می کنند؟
یا اینکه دلباخته لابی های متضاد با منافع عمومی و وعده های بی سرانجامی که در روزهای اخیر توسط مشاوران ارشد شاعری به راه افتاده می شوند و با غلطک از روی منافع شهروندان اهوازی عبور میکنند؟!؟

 

در پایان تاکید می‌شود؛ پایگاه خبری خوزتاب خود را برای ایستادگی در برابر تخریب ها و شب‌نامه‌ های ارسالی از طرف اتاق فکر موسی شاعری آماده کرده است و در صورت تداوم تخریب های غیراصولی، اسنادی متقن از اهدای امتیازات ویژه به خواص و لابی هایی که منافع شهر را زیرپا میگذارند منتشر خواهیم کرد‌.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.