کد خبر : 22032
تاریخ انتشار : جمعه 6 اسفند 1400 - 12:39

آمار کرونا در خوزستان؛ مجموع مبتلایان شناسایی شده به حدود ۶۰۰ هزار نفر رسید

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان از  شناسایی یک هزار و ۹۰ بیمار جدید کرونایی طی یک روز در این استان خبر داد و گفت: این میزان نسبت به روز قبل از آن ۱۸۹ نفر کمتر شده است.

IMG 20220225 124540 372 آمار کرونا در خوزستان؛ مجموع مبتلایان شناسایی شده به حدود ۶۰۰ هزار نفر رسید

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب به نقل از ایرنا؛ دکتر سیدمحمد علوی بامداد جمعه ششم اسفند۱۴۰۰ در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته هشت هزار و ۵۶۰ بیمار کرونایی به مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان های استان مراجعه کردند که این میزان نسبت به روز گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ نفر کمتر شده است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان گفت: در همین بازه زمانی ۹۷ بیمار در بیمارستان های استان بستری شدند که نسبت به روز قبل  ۹ نفر بیشتر شده است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته، ۹ نفر در خوزستان به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند که این میزان نسبت به روز قبل ۶ نفر کمتر شده است.

علوی با بیان اینکه تعداد بیماران بهبود یافته در شبانه روز گذشته ۲ هزار و ۶۷۳ نفر بوده که نسبت به روز قبل ۴۰۰ نفر کاهش یافته است گفت: همچنین ۲۰ هزار و ۲۵۵ بیمار کرونایی در قرنطینه خانگی بسر می برند.

وی افزود: جمع بیماران کرونایی از ابتدای شیوع اپیدمی تاکنون به ۵۸۷ هزار و ۵۶۷ نفر در این استان رسیده است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان با اشاره به اینکه تاکنون ۶ میلیون و ۹۷۰ هزار واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است گفت:  در حال حاضر ۸۵ درصد از جمعیت هدف استان یک دُز، ۷۲.۵ درصد ۲ دُز و حدود ۳۰ درصد سه دُز واکسن تزریق کرده اند.

وی افزود: این ارقام نشان از  استقبال پایین مردم خوزستان از واکسیناسیون دارد لذا از مردم این استان تقاضا می شود نسبت به واکسیناسیون خود اقدام کنند.

۱۵ درصد جمعیت هدف در خوزستان در دریافت نوبت دوم و ۵۴ درصد در تزریق نوبت سوم واکسن تاخیر دارند.

علوی با بیان اینکه ستاد ملی کرونا تصمیم در خصوص فعالیت مراکز آموزشی را به  استان ها واگذار کرده تا بر اساس شرایط هر شهرستان اقدام شود گفت:تعطیلی مدارس مورد توجه ستاد ملی کرونا نیست اما اگر  شهرستانی در وضعیت قرمز باشد نسبت به غیرحضوری بودن مدارس تصمیم گیری می شود.

وی با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون در کودکان مدرسه رو استان خوزستان خوب است افزود: از ۴۲۲ هزار و ۲۵۰ دانش آموز واجد شرایط، ۹۵ درصد نوبت اول و حدود ۷۶ درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند لذا حدود ۱۸ درصد از دانش آموزان این استان در تزریق نوبت دوم تاخیر دارند که از والدین تقاضا داریم نسبت به واکسیناسیون فرزندانشان اقدام کنند.

در حال حاضر ۱۴ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و هشت شهرستان زرد کرونایی هستند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.