کد خبر : 20260
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آذر 1400 - 8:54

استاندار خوزستان: ۳۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های زیرساختی استان در نظر گرفته شد / برای انتصاب در ۴ معاونت استانداری به جمع بندی نهایی رسیدیم / رئیس جمهور بر حقابه استان تاکید دارند / مشکل شرکت هفت تپه پس از شش سال حل شد

خوزتاب، اخبار خوزستان؛

استاندار خوزستان: ۳۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های زیرساختی استان در نظر گرفته شد / برای انتصاب در ۴ معاونت استانداری به جمع بندی نهایی رسیدیم / رئیس جمهور بر حقابه استان تاکید دارند / مشکل شرکت هفت تپه پس از شش سال حل شد

IMG 20211129 WA0000 1 استاندار خوزستان: ۳۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های زیرساختی استان در نظر گرفته شد / برای انتصاب در ۴ معاونت استانداری به جمع بندی نهایی رسیدیم / رئیس جمهور بر حقابه استان تاکید دارند / مشکل شرکت هفت تپه پس از شش سال حل شد

 

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان دکتر صادق خلیلیان استاندار خوزستان شامگاه یکشنبه در گفتگوی زنده تلوزیونی از سیمای استانی گفت: با توجه به اینکه اولین سفر استانی رئیس جمهور به خوزستان بود آمادگی لازم برای طرح مصوبات وجود نداشت.

 

وی افزود: بر اساس تجربیات گذشته و مشکلات احصا شده در حدود یک ماه برنامه هایی تدوین کردیم و پروژه هایی را با زمان بندی مشخص و اعتبارات مرتبط تدوین کردیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: طی دو هفته در نشست های مختلف با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیران، بانک ها و دستگاه های ذیربط نهایتا این پروژه ها به تصویب رسید.

خلیلیان اظهار داشت: امضاهای مصوبات مختلف را گرفتیم از جمله این مصوبات در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که شامل ۹ بیمارستان بوده که باید ساخته، تکمیل یا تجهیز شوند که همه این موارد به تصویب نهایی رسیده و ضمانت اجرایی دارد.

استاندار خوزستان بیان کرد: در حوزه راه شهرسازی جاده اهواز به چهارمحال، جاده اصلی به سمت شرق و استان فارس ظرف دو سال تکمیل میشود. همچنین دو خطه کردن راه آهن بندر امام به اهواز و اندیمشک و ساخت جاده های فرعی مورد نیاز از جمله راهی که باید به سمت مناطق زلزله زده اندیکا ساخته شود نیز در دستور کار قرار دارد.

خلیلیان تصریح کرد: در قالب طرح های اشتغال زایی بانک ها مکلف شدند اعتبارات ارزان قیمتی برای سرمایه گذاری در استان تامین کنند و حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان در این بخش در نظر گرفته شده است. ۳۹۰۰ میلیارد تومان قرض الحسنه برای ازدواج جوانان در نظر گرفته شده است و مجموع اعتبارات ۳۶ هزار میلیارد تومان هست که ظرف دو تا سه سال مشکلات استان کاهش یابد.

استاندار خوزستان ادامه داد: طرح های دیگری نیز در بخش های کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری داریم. همچنین ۵ هزار میلیارد تومان صنعت نفت در حوزه های مسوولیت های اجتماعی تقبل نموده است.

خلیلیان عنوان کرد: مانند همه استانها ضمانت اجرایی این پروژه ها از طریق دولت و سازمان برنامه بودجه است و اعتبارات این پروژه ها مشخص شده است و دبیرخانه و کارگروه های پیگیری برای پروژه ها تشکیل و فعال خواهد شد و بناست ظرف دو تا سه سال اجرایی شوند.

استاندار خوزستان گفت: در اهواز هزار تخت بیمارستانی باید بازسازی کنیم و برخی از بیمارستان ها در اهواز قدمت طولانی دارند و فرسوده شده باید نوسازی شوند که در این پروژه ها دیده شده است.

خلیلیان اظهار داشت: در بحث آب و فاضلاب قرار شده تصفیه خانه های فاضلاب و شبکه های مختلف ظرف دو تا سه سال تکمیل یا بازسازی شود از جمله این پروژه ها تصفیه خانه شادگان است که در آستانه بهره برداری است.

استاندار خوزستان افزود: اجرای تصفیه خانه فاضلاب اهواز در دو فاز پیش بینی شده است یک فاز ویژه شرایط اضطراری در مواقع بروز بارش ها است و یک بخش نیز تکمیل تصفیه خانه است که دو سال زمان میبرد.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: در بحث تامین آب شرب اعتبارات آن تحت ۷ پروژه است که مهمترینش طرح غدیر است که ۵۲ درصد از جمعیت استان را تحت پوشش قرار میدهد و ظرف دو سال به اتمام میرسد در عین حال یک پروژه ضربتی را طراحی کردیم که اجرای آن ۸ ماه زمان میبرد و نزدیک ۳۴ درصد از آن در سه ماه اخیر انجام شده است. این طرح هم کیفیت آب را افزایش می دهد و حجم آب را از ۱۰ متر مکعب بر ثانیه به ۲۰ متر مکعب بر ثانیه میرساند و به عبارتی دو برابر میکند.

استاندار خوزستان بیان کرد: در حوزه های فرهنگی، مسائل زنان و خانواده، در حوزه کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پروژه های مختلفی طراحی شده که ۱۵۰ هزار شغل جدید را طی سه سال ایجاد میکند و ۳۶ هزار میلیارد تومان اعتبار و ۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه اشتغال در نظر گرفته شده است.

خلیلیان در خصوص آخرین اقدامات در مناطق زلزله زده اندیکا توضیح داد: اسکان اضطراری با کمک هلال احمر و توزیع چادرهای اضطراری در اختیار خانوارهایی که منازلشان قابل سکونت نیست انجام شد.

وی ادامه داد:۹۸۰ واحد داریم که صد در صد تخریب شدند یا نیاز به تعمیر اساسی دارند. ۱۹۵۰ واحد مسکونی نیز نیاز به تعمیر دارند که خود مردم و صاحبان منازل کار بازسازی را شروع کردند و پس از ابلاغ اعتبار خسارتها پرداخت خواهد شد.

استاندار خوزستان افزود: یک سری امکانات موقت در اختیار آنها قرار دادیم. اسکان موقت نیز در کنار جایگاه های دام در حال ساخت است تا خانه ها ساخته شوند.

وی در خصوص روند انتصاب مدیران توضیح داد: برای دولتی که قرار است حداقل ۴ سال و یا احتمالا ۸ سال زمام امور را در دست بگیرند حداقل باید دو تا سه ماه فرصت در نظر گرفته شود تا مشکلات رصد شوند و نیروهای کارآمد و شایسته متناسب با مشکلات شناسایی شوند. ضمن اینکه بخشی از مدیران انتصابشان غیرسیاسی بوده است. بخشی از فرمانداران تا حدود ۸۰ درصد تغییر خواهند کرد و هم اکنون فرمانداران خرمشهر، اهواز و باغملک را تغییر دادیم و دو تا سه فرماندار هم تا هفته آینده تغییر خواهند کرد.

استاندار خوزستان اضافه کرد: در ۴ معاونت ستادی استانداری جمع بندی مان کامل شده و تغییراتی در نظر داریم که اولین انتصاب در این رده امروز در سطح معاونت اقتصادی که سوابق موثر و تجارب ارزشمندی در سطح ملی دارند انجام شد.

خلیلیان گفت: در سطح ادارات نیز در حال رایزنی هستیم و تغییر مدیریت در شرکت نفت انجام شد و انتصاب در دانشگاه چمران در شرف وقوع است و تعیین مدیران در چند دستگاه دیگر هم در حال نهایی شدن است.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در انتصابات معیارها بر اساس مواردی همچون جوان بودن، با تجربه و انگیزه بالا بودن و داشتن روحیه انقلابی و جهادی کار کردن است.

خلیلیان گفت: تغییرات مدیریتی در مناطق آزاد رخ داده و امیدواریم اهداف مورد نظر تحقق یابد و شاهد بهبود وضعیت آبادان و خرمشهر باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم منطقه آزاد اروند در سالهای آینده کارنامه متفاوتی نسبت به گذشته از خود بر جای گذارد‌.

استاندار خوزستان در خصوص حقابه های استان در حوزه های مختلف بیان کرد: حقابه را بایست از بحث خشکسالی جدا کنیم. رییس جمهور در سفرشان به استان بر حقابه استان تاکید داشتند در جلساتی که اخیرا در مرکز داشتیم نیز شاهد بودیم این حقابه ها به رسمیت شناخته شده است و چه در دوران خشکسالی و چه در زمان ترسالی حقابه های استان محفوظ است.

خلیلیان یادآور شد: امسال دچار خشکسالی کم سابقه ای هستیم. باید الگوی مصرف و کشت خود را تغییر دهیم و استقرار صنایع و توسعه شهری را مورد تجدیدنظر قرار دهیم. ما بایست از کشت های گلخانه ای استفاده کنیم که آب کمتری مصرف میکند و تولید ده برابری دارد و زمین کمتری برای تولید نیاز دارد.

استاندار خوزستان افزود: ذخیره سدهای ما ۴ درصد است و باید شرایط را مدیریت کنیم. در مناطق پایین دست برخی کشاورزان مشکل دارند که روز گذشته برای حل این مساله جلسه داشتیم و بنا شد مدیریت لازم در بالادست صورت گیرد تا حقابه کشاورزی در مناطق پایین دست هم تخصیص یابد.

استاندار خوزستان اظهار داشت: شرکت نفت یکی از بزرگترین شرکت های فعال در استان است و بایست مسوولیت های اجتماعی خود را انجام دهد و امضای مقامات مسوول را برای تخصیص ۷ هزار میلیارد تومان تا سال ۱۴۰۲ گرفتیم و پروژه های مختلفی از این محل تامین اعتبار میشوند.

خلیلیان افزود: برای صنایع پتروشیمی، فولادی و … بخشنامه ای داشتیم که علاوه بر انجام مسوولیت های اجتماعی، گردش مالی و پرداخت مالیات خود را به درون استان منتقل کنند و در بکارگیری نیروها و خرید بیمه نیز از ظرفیت های درون استان استفاده شود.

وی گفت: گاهی اوقات مشکلاتی برای سرمایه گذاران پیش می آید مانند قطع خدمات آب و برق که در موارد اینچنینی دستگاه ها نباید مانع فعالیت تولیدی شوند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: شرکت هفت تپه بعد از شش سال مشکلشان حل شده و باید همه دست به دست هم دهیم تا رونق به این واحد تولیدی برگردد.

وی در خصوص کانون های ریزگرد استان تصریح کرد: ۳۵۰ هزار کانون تولید ریزگرد داریم که ۲۵ هزار هکتار از آن در سالهای گذشته نهالکاری شد، سطح بالاتری نیز قرق شد و ۲۳ هزار هکتار هم مدیریت روان آب شد و سعی شد با اقدامات مختلف کانون های ریزگرد تحت مدیریت قرار گیرد.

استاندار خوزستان در پایان گفت: بایست از همه ظرفیت های مردمی و گروه های مختلف استفاده کنیم، پشتیبانی از خوزستان در دولت در بالاترین سطح وجود دارد و باید از این فرصت استفاده کرده و با پرهیز از حواشی کار کنیم و در عین تقویت زیرساخت ها در بخش های فرهنگی هم کار کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.