کد خبر : 25015
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 دی 1401 - 22:35

تداوم کمبود ۵ میلیون مسکن در کشور عامل تورم بازار مسکن

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

عضو هیئت مدیره کانون انبوه‌سازان: درحال حاضر با کمبود ۵ میلیون مسکن در کشور مواجه هستیم و این مشکل باعث تداوم تورم در بازار می‌شود.

38222 تداوم کمبود ۵ میلیون مسکن در کشور عامل تورم بازار مسکن

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ فرشید پورحاجت گفت: بازیگر اصلی بازار مسکن و یکی از مولفه‌های مهم در این خصوص عرضه و تقاضایی است که باهم همخوانی ندارد.

وی افزود: ما همچنان در کشور با کمبود حدود ۵ میلیون مسکن مواجه هستیم و این مساله بدون شک با آمارپردازی‌ها حل نخواهد شد و تدوام آن منجر به تداوم تورم در بازار مسکن می‌شود.

پورحاجت ادامه داد: اینکه دولت خود به دنبال پیمانکار شدن است و می‌خواهد مسکن تولید کند و توجهی به بخش خصوصی نداشته باشد، مساله‌ای است که قطعا نتیجه آن تورم در بازار مسکن و رشد قیمت‌ها است.

عضو هیئت مدیره کانون انبوه‌سازان با بیان اینکه چشم انداز تورمی که در بازار مسکن شاهد هستیم از تابستان امسال پیش بینی می‌شد، ادامه داد: درحال حاضر شاهد رشد قیمت مسکن در بازار و همچنین چشم اندازی تورمی برای مسکن تا پایان امسال هستیم.

وی می‌گوید: وقتی ثبات اقتصادی در کشور وجود ندارد و ارزش پول روز به روز کاهش می‌یابد و در بازار مشاهده می‌شود که هیچ برنامه‌ای نیز برای ثبات در بازار و کنترل تورم وجود ندارد، نمی‌توان انتظار داشت که بازار‌های اصلی مثل بازار مسکن از این شرایط بی تاثیر باشند.

این کارشناس بازار مسکن اضافه کرد: در شرایط فعلی اقتصاد کشور و رشد قیمت ها، اصلا نمی‌توان انتظار داشت بازار مسکن که عمده فعالیت و تولید در آن از سوی بخش خصوصی انجام می‌شود دچار تورم و افزایش قیمت‌ها نشود، زیرا این شرایط نوسانی و تورمی به ویژه بر روی بخش خصوصی بسیار تاثیر گذار است.

به گفته فرشید پورحاجت؛ ماحصل سیاست گذاری‌های نادرست در حوزه مسکن و بی توجهی به تذکر‌های صاحبان اندیشه، اقتصاددان‌ها و فعالان بخش خصوصی در کشور شرایط کنونی را در بازار مسکن رقم زده است و این وضعیت تا پایان امسال نیز ادامه خواهد داشت.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.