کد خبر : 7069
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 خرداد 1398 - 10:31

روند پرداخت خسارت در مناطق سیل زده تسریع شود

استاندار خوزستان و رییس قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان گفت: در شرایط فعلی ضرورت دارد مسولان به روند پرداخت خسارت ها سرعت بیشتری دهند. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، غلامرضا شریعتی در پنجمین نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان در استانداری اظهار داشت: پرداخت خسارت باید به منظور در

استاندار خوزستان و رییس قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان گفت: در شرایط فعلی ضرورت دارد مسولان به روند پرداخت خسارت ها سرعت بیشتری دهند.

2 IMG 2 300x200 روند پرداخت خسارت در مناطق سیل زده تسریع شود

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، غلامرضا شریعتی در پنجمین نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان در استانداری اظهار داشت: پرداخت خسارت باید به منظور در اختیار قرار گرفتن سرمایه اولیه برای کشاورزان صورت گیرد زیرا با توجه به خسارت‌های وارده کشاورزان سرمایه‌ای برای شروع کشاورزی ندارند تا بتوانند کشت تابستانه خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه کشاورزان نیاز به سرمایه در گردش دارند افزود: با توجه به اینکه کشاورزان مماطق سیل زده، کشت خود را در سیلاب اخیر از دست داده اند نیازمند پول برای کشت تابستانه هستند زیرا درواقع آنها با فروش محصولات خود هزینه‌های کشتهای بعدی را تأمین می‌کردند.

رئیس قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان با تاکید بر بسیج کلیه دستگاه‌های اجرایی به منظور محقق شدن وعده‌های دولت در حوزه بازسازی و نوسازی واحدهای آسیب دیده در سیلاب خوزستان بیان کرد: در روستاهای استان باید شرایطی ایجاد شود که مردم بتوانند هر چه سریع‌تر به روال عادی زندگیشان برگردند.

وی با اشاره تصمیم دولت برای به پایان رساندن کار احداث خانه‌ها تا پایان سال جاری و تعمیر خانه‌های نیازمند بازسازی تا پایان تابستان امسال گفت: خوشبختانه کار بازسازی مناطق سیل زده در استان آغاز شده اما باید به روند کار بازسازی در این مناطق سرعت بیشتری داده شود، علاوه بر این بانک‌ها باید روند پرداخت خسارت برای ساخت منازل روستایی را تسهیل کنند تا در روند بازسازی و نوسازی منازل در استان سرعت بخشی شود.

شریعتی تاکید کرد: اگر برای پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها موانعی در سطح کشور وجود دارد آن را اعلام کنند تا برای برطرف کردن آن اقدام شود.

وی بیان کرد: وزارت نفت برای کمک به بازسازی مدارس آسیب دیده از سیلاب خوزستان اقدامات خوبی در نظر دارد و متعهد شده ۵۰۰ میلیارد ریال به منظور تعمیر و تجهیز مدارس در اختیار مناطق سیل زده قرار دهد و از سوی دیگر ۴۰۰ میلیارد ریال در حوزه بهداشت و درمان در مناطق نفت خیز هزینه کند و مراکز بهداشتی و درمانی واقع در مناطق نفت خیز اهواز، کارون، باوی، حمیدیه، خرمشهر، دارخوین و آبادان را بازسازی و تعمیر کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.