کد خبر : 21823
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 - 17:27

علوم پزشکی اهواز:

افزایش ۱۰ برابری سیر مراجعات به مراکز درمانی خوزستان/ بستری ۸۲۰ بیمار کرونا در بیمارستان ها/رعایت پروتکل‌ها در خوزستان، ۳۰ درصد کمتر از حد قابل انتظار کشور

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در حال حاضر سیر مراجعات به مراکز درمانی افزایش یافته به گونه ای که نسبت به قبل از شروع پیک ۱۰ برابر شده است.

KHUZTAB

IMG 20220219 173134 696 افزایش ۱۰ برابری سیر مراجعات به مراکز درمانی خوزستان/ بستری ۸۲۰ بیمار کرونا در بیمارستان ها/رعایت پروتکل‌ها در خوزستان، ۳۰ درصد کمتر از حد قابل انتظار کشور

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛

دکتر محمدحسین سرمست روز شنبه ۳۰بهمن۱۴۰۰ در نشست ستاد مقابله با کرونا خوزستان که در محل استانداری در حال برگزاری است اظهار داشت: خوشبختانه اکنون بیشتر بیماران به صورت سرپایی در بخش تریاژ درمان می شوند و در منزل به درمان خود ادامه می دهند.

وی افزود: در شبانه روز گذشته هفت هزار مراجعه کننده به مراکز درمانی داشتیم که ۶ هزار و ۸۰۰ نفر به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۹۸ بیمار بستری داشتیم گفت: در حال حاضر ۸۲۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۵۶۰ نفر در بخش های عادی و ۲۶۲ نفر در بخش های ویژه تحت مراقبت هستند.

وی بیان کرد: همچنین اکنون ۵۷ بیمار اینتوبه ای در استان داریم که باید مراقبت های لازم از آنها انجام شود.

سرمست گفت: لازم است که مدیران ارشد استان علاوه بر تامین تجهیزات، از مجموعه کادر بهداشت و درمان که شبانه روزی در حال تلاش هستند حمایت روحی و کلامی داشته باشند.

وی افزود: حفاظت شخصی از جمله ماسک زدن و عدم شرکت در تجمعات و واکسیناسیون مهمترین اقدام در برابر بیماری کرونا است.

سرمست گفت: مراکز بهداشتی ما واکسن های متنوعی را در اختیار دارند. از شهروندان تقاضا داریم که هر چه سریعتر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

سرپرست علوم پزشکی جندی شاپور از مسئولان ارشد استان خواست نسبت به برطرف کردن مشکلات کادر بهداشت و درمان اقدام کنند زیرا این موضوع باعث افزایش روحیه آنها و کیفیت خدمت رسانی را به دنبال دارد.

..
رعایت پروتکل‌ها در خوزستان، ۳۰ درصد کمتر از حد قابل انتظار کشور

دکتر علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: روند واکسیناسیون در خوزستان کند است. تاکنون ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار دوز واکسن در خوزستان تزریق شده است.

پوشش نوبت اول واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال ۸۴.۷ درصد و نوبت دوم ۷۱.۸ درصد و پوشش نوبت سوم در افراد بالای ۱۸ سال ۲۷.۸ درصد است.

۱۴ درصد افراد در تزریق دوز دوم و ۵۴ درصد در تزریق دوز سوم تاخیر دارند.

میزان استفاه از ماسک در مناطق مرکزی و حاشیه شهرها کمتر از ۵۰ درصد است. میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان نیز ۶۵ درصد است که ۳۰ درصد از حد قابل انتظار کشور کمتر است.

در حال حاضر ۱۴ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و هشت شهرستان زرد کرونایی هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.