کد خبر : 25922
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 بهمن 1401 - 11:25

بانیان وضع موجود آب اسرار بر آبگیر کردن سد چم شیر دارند

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

وزارت نیرو از هزینه کرد میلیاردی ساخت سد چشم‌پوشی نمی‌کند و اصرار به ادامه مسیر دارد؛ مسیری که بانیان وضعِ موجود آن را رقم زده‌اند.

4356107 بانیان وضع موجود آب اسرار بر آبگیر کردن سد چم شیر دارند

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ دوئل وزارت نیرو و سازمان محیط زیست بر سر سدی که آبگیری آن خوزستان را شورستان خواهد کرد و نمک بر زخم عمیق تشنگی جنوبی ترین استان کشور می‌ریزد؛ اینبار حرف و حدیث‌ها از احداث سد گتوند آغاز و به مرگ رودخانه زهره رسیده است و در نهایت به آبگیری شبانه سد «چم‌شیر» و کتمان تمام متولیان امر ختم شد؛ شوربختی عروس زاگرس تراژدی غمگینی دارد به هر شکل ممکن پازل معما را می‌چینیم وزارت نیرو از هزینه کرد میلیاردی ساخت سد چشم‌پوشی نمی‌کند و اصرار به ادامه مسیر دارد؛ مسیری که بانیان وضعِ موجود آن را رقم زده‌اند.

سد «چم‌شیر» در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر دوگنبدان در استان کهگیلویه و بویراحمد و بر روی رودخانه زهره قرار دارد. سدی که وزارت نیرو آن را حیاتی دوباره برای زندگی برای شرق خوزستان می‌داند اما برخی کارشناسان و دوست‌داران محیط زیست آن را زمینه‌ساز مرگ عروس زاگرس یا همان رودخانه زهره تعبیر می‌کنند. این شروع تمام ساخت میلیاردی است که هر میزان بالا و پایین می‌کنیم باز چشم بادامی‌های چینی با فاینانسی که به درستی مشخص نیست، نقشی در احداث آن داشته‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.