کد خبر : 10741
تاریخ انتشار : شنبه 16 شهریور 1398 - 10:53

تصفیه خانه ۲۵ هزار مترمکعبی آب شرب شوشتر کلنگ زنی شد

تصفیه خانه ۲۵ هزار مترمکعبی بتنی آب شرب شوشتر با حضور دکتر شریعتی استاندار خوزستان، گیلانی نماینده مردم شوشتر و گتوند و سایر مسئولان محلی و استانی در این شهرستان کلنگ زنی شد. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان در آیین کنلگ زنی تصفیه خانه ۲۵ هزار مترمکعبی بتنی

تصفیه خانه ۲۵ هزار مترمکعبی بتنی آب شرب شوشتر با حضور دکتر شریعتی استاندار خوزستان، گیلانی نماینده مردم شوشتر و گتوند و سایر مسئولان محلی و استانی در این شهرستان کلنگ زنی شد.
IMG 20190907 151938 611 300x195 تصفیه خانه ۲۵ هزار مترمکعبی آب شرب شوشتر کلنگ زنی شد
به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان در آیین کنلگ زنی تصفیه خانه ۲۵ هزار مترمکعبی بتنی شوشتر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخش اعظمی از منبع تامین آب شرب شوشتر از منبع آب زیرزمینی اعم از چاه های تراوشی و فلمن می باشد، لذا با توجه به اینکه در خشکسالی و کم آبی ها که دبی آب رودخانه کاهش می یابد این شهرستان با کمبود آب مواجه می شود، بر این مبنی احداث تصفیه خانه آب سطحی برای رفع کمبودها و تامین آب شرب لازم است.

“صابر علیدادی” افزود: در حال حاضر نیاز شوشتر ۵۰ هزار مترمکعب در شبانه روز است، که حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار مترمکعب کمبود آب شرب در شهرستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه این تصفیه خانه در راستای تنوع بخشیدن و تامین آب شرب شوشتر ایجاد می شود اذعان داشت: تصفیه خانه آب های سطحی بین ۸ تا ۱۰ ماه آینده طبق برنامه ریزی ها به بهره برداری می رسد.

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان، با اشاره به اینکه این تصفیه خانه در سه بخش در حال اجرا می باشد ادامه داد: بخش اول ۵ فیلتر شنی تحت فشار دارد که هر کدام ظرفیت تصفیه ۲۵۰ متر مکعب در ساعت را داراست، بخش دوم آن احداث فرایند تصفیه خانه که سیستم تصفیه فیزیکی به روش انعقاد مرکزی است و بخش سوم اسکله آبگیر که توانایی برداشت آب تا ۴۰ هزار متر مکعب در شبانه روز را دارد.

این مقام‌مسئول با بیان اینکه تاکنون تامین آب شرب شوشتر فقط از منابع زیرزمینی بوده بیان داشت: با احداث این تصفیه خانه، هم منبع تامین آب سطحی و هم منبع زیرزمینی خواهیم داشت؛ که ۲۵ هزار متر مکعب آن از طریق تصفیه خانه آب سطحی تامین می شود.

علیدادی تصریح کرد: برداشت آب از این تصفیه خانه تا ۳۵ هزارمتر مکعب می تواند برسد با این وجود ۶۵ تا ۷۰ درصد آب شوشتر را تامین می کند.

وی خاطر نشان کرد: اخیراً ۳ چاه نیمه عمیق در کف علی شوشتر را وارد مدار کرده ایم که هر کدام ۹۰ لیتر در ثانیه و در مجموع ۲۲ هزار متر مکعب در شبانه روز ظرفیت تامین آب دارند.

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان، اعتبار اختصاص یافته جهت تکمیل پروژه های مذکور را بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمومی این سازمان عنوان کرد.

وی با بیان این که شهرستان شوشتر بین دو رودخانه شطیط و گرگر قرار گرفته، تصریح کرد: هدف از احداث این پروژه ها این است که این شهرستان با ایجاد اتفاقاتی مهم نظیر این تصفیه خانه دیگر دچار کم آبی نشود و مشکل مردم منطقه با تامین آب شرب مرتفع شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.