کد خبر : 5400
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 اردیبهشت 1398 - 11:53

حضور میدانی استاندار خوزستان برای مدیریت بحران از نکات قابل توجه است که سال‌ها در بحبوحه بحران‌ها از آن غفلت می‌شد

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب،، یک ماه از سیل خوزستان می‌گذرد و با اعلام رئیس سازمان مدیریت بحران، این استان از شرایط اضطراری خارج شد. هرچند تبعات سیل هنوز در استان وجود دارد و در برخی نقاط آب هنوز فروکش نکرده اما در روزهای آینده شرایط آبی استان به حالت طبیعی باز می‌گردد و پس

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب،، یک ماه از سیل خوزستان می‌گذرد و با اعلام رئیس سازمان مدیریت بحران، این استان از شرایط اضطراری خارج شد. هرچند تبعات سیل هنوز در استان وجود دارد و در برخی نقاط آب هنوز فروکش نکرده اما در روزهای آینده شرایط آبی استان به حالت طبیعی باز می‌گردد و پس از آن نوبت بازسازی است.

95116 762 300x151 حضور میدانی استاندار خوزستان برای مدیریت بحران از نکات قابل توجه است که سال‌ها در بحبوحه بحران‌ها از آن غفلت می‌شد

البته پیش از این و در بهمن ماه ۹۷ خوزستان شاهد سیل بود و شهر رفیع و بخشی از روستاهای دشت آزادگان و هویزه به زیر آب رفتند.

در همه این مدت حضور میدانی استاندار خوزستان برای مدیریت بحران از نکات قابل توجه است که سال‌ها در بحبوحه بحران‌ها از آن غفلت می‌شد و یکی از عوامل انتقاد به رئیس جمهور همین عدم سرکشی و بازدید میدانی از نقاط خسارت دیده بود.

یکی از حرکات قابل تحسین استاندار خوزستان در زمان وقوع سیل در رفیع رخ داد؛ وی با حضور میدانی در محل شکسته شدن سیل بند، دستورات لازم را صادر کرد تا هم سیل بند با سرعت بیشتر ترمیم شود و هم آب وارد شده به شهر به سرعت تخلیه شود.

حضور استاندار خوزستان در نقاط سیل زده و گفت‌وگوی رو در رو با مردم یکی دیگر از مزیت‌های فرماندهی میدانی شریعتی بود؛ او در این مدت تقریباً از همه نقاط سیل زده استان خوزستان بازدید زمینی و هوایی کرد تا با اطلاع دقیق از موضوع بتواند بحران را مدیریت کند

گرچه در این مدت هم امکان بروز خطا و کمبودهایی وجود داشت اما قطعاً حضور میدانی استاندار خوزستان در مناطق بحران زده توانست بخش قابل توجهی از خسارت‌ها را کاهش دهد.

یکی از نقاط قوت شریعتی در مدیریت بحران سیل، حضور ۲۴ ساعته در استانداری و بازدید از مناطق سیل زده در ساعات مختلف بود طوری که او در روز چندین بار در شهرهای مختلف حضور پیدا می‌کرد و جلسات مدیریت بحران فرمانداری‌ها را اداره می‌کرد.

نتیجه حضور میدانی و ۲۴ ساعته شریعتی در مناطق سیل زده سبب هماهنگی بیشتر دستگاه‌های مختلف و استان‌های معین در بحث سیل شد و به همین دلیل در برخی از نقاط، مردم از حضور میدانی او یا سایر مسؤولان کشوری تقدیر کردند.

حسن روحانی در نخستین سفر خود به خوزستان در سال ۹۸ گفته بود همه ما باید همچون دوران دفاع مقدس بصورت شبانه روزی در منطقه و در میدان باشیم تا امورات را به بهترین نحو مدیریت کنیم. او در دومین سفر خود با قدردانی از حضور میدانی همه نهادها و سازمان‌ها گفت: برای من مایه افتخار است که استاندار خوزستان در ۳۳ روز گذشته خانه خود را ندیده است.

مدیر روابط عمومی استانداری خوزستان هم در یادداشتی نوشته بود که شریعتی در این مدت پس از بازدید و برگزاری جلسات در مهمانسرای استانداری می‌ماند و گاهی اوقات دختر کوچک او به ملاقاتش می‌‌آمد.

 

برای دیدن تصاویر بازدیدها و خبرهای استاندار خوزستان وارد کانال تلگرام خوزتاب شوید .khuztab

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.