کد خبر : 21804
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 - 9:23

دومین کنگره ملی شعر سردار دل‌ها در شوشتر برگزار شد

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

دومین کنگره ملی شعر سردار دل‌ها با حضور مردم و مسؤولان و شاعران کشور در تالار فرهنگ شوشتر برگزار شد.

62184924 دومین کنگره ملی شعر سردار دل‌ها در شوشتر برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، ️در این کنگره که در تاریخ ۲۸ بهمن ماه برگزار شد، شاعران در رثای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آخرین سروده‌های خود را قرائت کردند.

در ابتدای کنگره ملی شعر سردار دل‌ها حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌پور امام جمعه شوشتر با تحسین این حرکت ستودنی و برگزاری این کنگره آن هم در روز رحلت حضرت زینب (س) بر برگزاری این گونه روبدادهای ارزشی و ادبی که نام شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم و سردار سلیمانی مزین شده‌اند تاکید کرد.

سردار حاجتی، مدیر کل بنیاد حفظ اثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، در سخنانی شهرستان شهید پرور و ولایتمدار شوشتر را دارای ظرفیت‌های بسیار بالا در حوزه‌های شعر و تئاتر و دیگر شاخه‌های هنری دانست و از هنرمندان این دیار ادب‌پرور و دست‌اندرکاران برگزاری این گونه رویدادها قدردانی  کرد.

حاجتی در بخش‌های دیگر  سخنان خود به مرور شجاعت‌ها و رشادت‌های سردار رشید اسلام و انقلاب حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

در ادامه این کنگره محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص سردار سلیمانی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیت برجسته‌ای است که الگوی مناسب ولایتمداری،  پاسداری از آرمان‌های اسلام و انقلاب و امام و شهدا  و  ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است .‌

وی افزود: شهادت حاج قاسم سلیمانی پنجره‌های تازه‌ای را برای خلق اثر بر روی حوزه فرهنگ و هنر به ویژه ادبیات ایران اسلامی گشوده و این فصل تازه در تاریخ ادب و هنر سرزمین به برکت نام بلندآوازه شهید سلیمانی جاودانه و ماندگار خواهد ماند .

اجرای سرود رهروان ولایت، پخش کلیپ، رونمایی از آثار حوزه دفاع مقدس شاعران و نویسندگان شوشتر، شعرخوانی، مرثیه‌خوانی، اجرای نماهنگ نمایشی زنده  گروه سلاسل در وصف شهدا و… از برنامه‌های شاخص این کنگره ادبی بود.

در آیین اختتامیه نیز از عاطفه جوشقانیان از قم، محمدحسین مهدویان از تهران، سکاک از قزوین، علی سلیمیان از اصفهان، نیکوکار از رشت، فرهنگ دشتی از آبادان، عباس زرگانی از شادگان، اصغر رضایی‌گماری از گتوند و پروا ربیع‌زاده از شوشتر تقدیر شد.

همچنین از پیشکسوتان شعر شوشتر آقایان آذریان، میثاقیان، امیرنیا و موذن تجلیل شد. در ادامه نیز از خانواده شهدای مدافع حرم شامل کجبافی، مختاربند، محمدی و خانواده اولین شهید انقلاب شهید شکوه‌نیا تقدیر و تندیس کنگره به مسؤولان شهرستان و استان داده شد.

از دیگر نکات این برنامه حضور اقوام شوشتری، عرب و بختیاری در این کنگره ادبی و فرهنگی بود. همچنین ساعاتی پیش از برگزاری اختتامیه، با حضور اختصاصی شاعران برگزیده و شهرستان محفل ادبی شعرخوانی و نقد آثار در سالن تبلیغات اسلامی برگزار شد و پس از آن شاعران بر سر قبور پاک و مظهر شهدای مدافع حرم شوشتر حضور پیدا کردند و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.