کد خبر : 12874
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 آذر 1398 - 9:07

رشد ۲۰ درصدی ثبت نام در انتخابات مجلس در خوزستان

علی‌حسین حسین‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه که پس از پایان روز آخر ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: پس از اتمام مهلت ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس تا ساعت ۱۸ امروز، ۸۲۸ نفر در خوزستان برای دور یازدهم انتخابات مجلس ثبت‌نام‌شان نهایی شد. وی افزود:

علی‌حسین حسین‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه که پس از پایان روز آخر ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: پس از اتمام مهلت ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس تا ساعت ۱۸ امروز، ۸۲۸ نفر در خوزستان برای دور یازدهم انتخابات مجلس ثبت‌نام‌شان نهایی شد.

وی افزود: این آمار رشد ۲۰ درصدی نسبت به دور دهم که ۶۲۳ داوطلب ثبت‌نام کرده بودند را نشان می‌دهد.

حسین زاده با بیان اینکه آمار ۸۲۸ نفر نهایی نیست و ممکن است به این آمار نیز اضافه شود، افزود: از بین ۸۲۸ داوطلب، ۷۰ نفر دارای مدرک دکترا هستند و مابقی مدرک فوق لیسانس و معادل را دارند.

رئیس ستاد انتخابات در خوزستان با اشاره به ثبت نام تعداد ۶۶ نفر داوطلب خانم در دوره یازدهم انتخابات مجلس، گفت: از تعداد ۸۲۸ داوطلب، ۲۴۰ نفر ایثارگر، ۴۵۰ نفر در گروه سنی ۳۰ تا ۴۵ سال، همچنین ۴۰ نفر سابقه نمایندگی دارند و ۱۸۶ نفر افرادی هستند که سابقه داوطلبی در انتخابات را داشته اند.

حسین‌زاده با تاکید بر اینکه فقط یک مورد از داوطلبان از حوزه شادگان انصراف داد، عنوان کرد: از روز اول تا ششم به ترتیب ۵۳، ۶۰، ۸۲، ۱۰۴، ۱۵۳ و ۱۴۵ داوطلب در سطح استان ثبت‌نام کردند ضمن اینکه آمار داوطلبان در روز هفتم تا ساعت ۱۸ امروز، ۲۳۱ نفر بود.

وی در تشریح ثبت‌نام‌ نهایی داوطلبان در استان به تفکیک حوزه‌های انتخابی، گفت: در حوزه اهواز ۲۴۹ نفر، ایذه ۷۴ داوطلب، آبادان ۶۰ نفر، دزفول ۵۶ داوطلب، اندیمشک ۵۴ نفر، مسجدسلیمان ۵۱ نفر، ماهشهر ۵۰ داوطلب، بهبهان ۴۰ نفر، رامهرمز ۳۸ نفر، خرمشهر ۳۳ نفر، شوش ۳۰ داوطلب، شوشتر ۲۷ نفر، شادگان ۲۵ داوطلب و دشت آزادگان ۴۱ نفر در یازدهمین دوره انتخابات مجلس ثبت‌‌نام کردند.

حسین زاده با بیان اینکه طبق برنامه زمان‌بندی شده انتخابات، هیئت‌های اجرایی نیز باید ظرف ۶ روز انتخاب می‌شدند، عنوان کرد: هیئت‌های اجرایی در ۶۷ حوزه تشکیل شدند که از این تعداد ۱۴ حوزه اصلی هستند.

وی افزود: هیئت اجرایی ۱۴ حوزه انتخابی اصلی علاوه بر وظایف اصلی بررسی صلاحیت داوطلبان را به مدت ۱۰ روز نیز بر عهده دارند، ۵۷ حوزه دیگر سایر وظایف مانند انتخاب محل صندوق، تعداد صندوق و اعضای پای صندوق را باید انجام دهند.

حسین‌زاده با تاکید ب اینکه باید کمک کنیم تا زمینه مشارکت مردم فراهم شود، بیان کرد: در این زمینه متغیرهایی وجود دارد که یکی از آن‌ها میزان رضایت اجتماعی است که بسیار مهم و باید آن را افزایش داد؛ ایجاد رضایتمندی اقتصادی متغیر دیگری است که در بالا رفتن سطح مشارکت مردم تاثیر خواهد گذاشت.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر این که وجود طیف خاصی که مسؤولیت هیئت اجرایی را برعهده دارد ممکن است ایجاد نارضایتی کند، گفت: قانون به صراحت بحث تعیین صلاحیت‌ها در هیئت اجرایی را مشخص کرده است به همین دلیل کسانی که به عنوان معتمد مشخص می‌شوند به اصول پایبند بوده و امیدواریم شاهد نگاهی غیر از این نباشیم.

حسین‌زاده افزود: گرایش سیاسی یک امر طبیعی است اما باید کمک کنیم که قانون رعایت شود و این نوع نگاه در تصمیم‌گیری‌ها تاثیرگذار نباشد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در قانون در رابطه با استفاده نکردن داوطلبان از امکانات دولتی اشاره شده است، عنوان کرد: قانون این‌ها را مشخص کرده علاوه بر این از سوی قوه قضاییه قاضی رسیدگی به جرائم نیز پیش‌بینی شده است چنانچه در هر مرحله‌ای برخلاف قانون عمل شود قطعاً دستگاه نظارتی، سیستم اجرایی و قوه قضائیه برخورد لازم را انجام خواهند داد.

حسین‌زاده در رابطه با احتمال مهندسی شدن انتخابات گفت: تمام مراحل را رصد و هیچ گونه بحثی در این رابطه وجود ندارد و با توجه به شرایط کشور باید سطح مشارکت مردم را بالا ببریم.

وی افزود: قطعاً در انتخابات مردم بزرگترین اهرم نظارتی هستند و حضور آن‌ها پای صندوق‌ها از هرگونه تخلف‌ جلوگیری خواهد کرد به همین دلیل باید کمک کرد مردم با صندوق‌های انتخابات قهر نکنند مشکل ما زمانی است که مردم با صندوق ها قهر کنند.
مرجع / فـارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.