کد خبر : 19728
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 مهر 1400 - 9:02

مصرف بی‌رویه فست فودها موجب گسترش چربی کبد شده است

خبرهای مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبریKHUZTABبخوانید

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: مصرف بی‌رویه فست فودها و غذاهای پرچرب در جامعه موجب گسترش بیماری‌های غیرواگیر و خطرناکی مانند چربی کبد شده است

 

IMG 20211018 085256 913 مصرف بی‌رویه فست فودها موجب گسترش چربی کبد شده است

   به گزارش خوزتاب؛ از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول، داود سلمان پور روز یکشنبه در آیین تجلیل از مسوولان و کارشناسان مدیریت غذای و دارو در سالن آفتاب افزود: توجه و نظارت بر محصولات کشاورزی و تولیدات صنایع غذایی سلامت محور که با هماهنگی بین سازمانی و نظارت‌های مستمر آنها انجام می‌شود می‌تواند سلامت جامعه را تضمین کند.

وی ادامه داد: متأسفانه مصرف بی‌رویه فست فودها و غذاهای پرچرب در جامعه در حال گسترش بیماری‌های غیرواگیر و خطرناکی مثل چربی کبد شده است که این بیماری طبق آمارهای موجود یکی از خطرناک ترین و مرگبارترین بیمارها در آینده محسوب می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: همه ساله  هفته آخر مهرماه شعارهایی در سطح جهانی و ملی مطرح می‌شود تا خط مشی و راهکاری برای فعالیت یکسال آینده باشد؛ شعار جهانی امسال، رفتار ما آینده را می‌سازد و شعار ملی، آگاهی، مدیریت، اصلاح الگوی مصرف غذایی برای مبارزه با کرونا است.

طبق تقویم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همه ساله هفته آخر مهرماه بعنوان هفته غذا و ۲۴ مهرماه مصادف با ۱۶ اکتبر روز جهانی غذا نامگذاری شده است.

در این آیین از مسوولان و کارشناسان مدیریت غذا وداروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول قدردانی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.