کد خبر : 20231
تاریخ انتشار : شنبه 6 آذر 1400 - 11:12

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارون:

واکسیناسیون کرونا آمار مبتلایان شدید را ۹۵ درصد کاهش داد

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانيد

 رییس شبکه بهداشت و درمان کارون گفت: مهم این بود که هر واکسنی که زده می شد چه وطنی و چه غیر وطنی از ابتلای شدید و بستری در آی سی یو تا بیش از ۹۵ درصد جلوگیری می کرد.

13926521 204 واکسیناسیون کرونا آمار مبتلایان شدید را ۹۵ درصد کاهش داد

به گزارش پایگاه خبری‌ خوزتاب؛ دکتر یوسف خلیفه پور پیش از ظهر امروز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی یکی دو هفته گذشته وضعیت کرونا در از نظر میزان مبتلایان و موارد بسیاری و مرگ و میر به شدت کاهشی بوده است.

وی افزود: طی چند هفته اخیر هیچ مرگ ناشی از کرونا نداشتیم و تعداد مبتلایان کرونایی‌ ما در کارون به روانه یک یا دو بیمار رسیده بود و در بعضی روزها اصلا مبتلا به کرونایی‌ نداشتیم، یعنی پی سی آر مثبت نداشتیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان کارون تصریح کرد: تعداد بستری های ما هم به صفر رسیده، یعنی طی چند روز گذشته اصلا بستری نداشتیم و این نشان می دهد که بعد از پیک پنجم کرونا، افت محسوسی در تعداد بستری بقیه موارد مرتبط با کرونا بوده مضاعف بر این که شروع واکسیناسیون کمک کرد تا اندازه زیادی این موضوع مهار شود.

خلیف پور گفت: البته پوشش واکسیناسیون تا اندازه ای پایین است و این مسئله علت های مختلفی دارد. آن هم به این خاطر است که در کارون و شادگان درصد پوشش واکسیناسیون کرونا پایین تر از بقیه شهرهای استان است.

وی ادامه داد: مجاورت و بافت فرهنگی و ارتباطاتی که با هم دارند و اعتقادات خاصی که دارند و شایعات باعث شده تا آمار واکسیناسیون تا حدی پایین باشد.

رییس شبکه بهداشت و درمان کارون گفت: گهگاه مشاهده شده که این شایعات توسط افرادی پخش شده که مقبولیت دارند اما ما سعی کردیم بیشتر با کار فرهنگی با این موضوع مقابله کنیم.

به گفته خلیف پور،حتی در برخی جاها بهتر است تامانع شایعه پراکنی افراد شایعه ساز شویم به گونه ای که دادگستری کارون آنها را احضار و به آنها تذکر و از آنها تعهد گرفته تا به این شایعات دامن نزنند.

وی تصریح کرد: ولی این جو باعث شده تا استقبال زیادی از واکسن کرونا در کارون نشود، البته به مرور زمان وقتی مردم متوجه تأثیر واکسیناسیون کرونا شدند است استقبال بیشتر شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان کارون یادآور شد: در حال حاضر پوشش نوبت اول واکسیناسیون کرونا در کارون به ۶۰ درصد رسیده که با توجه به متوسط پوشش واکسیناسیون استان، ما پایین تر هستیم.

خلیف پور افزود: اما سرعت واکسیناسیون طی یکی دو ماه گذشته بالاتر رفته و اگر با همین سرعت پیش برود طی روزها و هفته های آتی پوشش مناسبی پیدا می کنیم.

وی بیان کرد: ۶۹ هزار و ۵۸۹ نفر واکسن کرونا نوبت اول را دریافت کرده اند و بیش از ۳۴ هزار نفر هم نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان کارون اضافه کرد:جمعیت کارون ۱۸۶ هزار نفر است اما کسانی که واجد شرایط دریافت واکسن کرونا هستند ۱۱۵ هزار نفر افراد ۱۸ سال به بالا هستند و ۱۹ هزار دانش آموز بین ۱۲ تا ۱۸ سال هم واجد شرایط واکسیناسیون کرونا هستند.

به گفته خلیف پور،جمعیت  هدف واکسیناسیون کرونا در کارون عددی بین ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزار نفر است.

وی تصریح کرد: از لحاظ تنوع واکسن، تمام واکسن ها در کارون موجود بوده است اما ابتدا تا اندازه ای محدودیت داشتیم که به مرور زمان این محدودیت برطرف شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان کارون گفت: واکسن سینوفارم به خاطر عوارض تزریق کم در کارون بیشتر و بهتر مورد استقبال مردم قرار گرفت.

خلیف پور افزود:مهم این بود که هر واکسنی که زده می شد چه وطنی و چه غیر وطنی از بستری شدید و ابتلای در آی سی یو تا بیش از ۹۵ درصد جلوگیری می کرد.

وی ادامه داد:کسانی که در پیک پنجم وارد ای سی یو می شدند اکثرا کسانی بودند که یا واکسن نزده بودند یا دوره واکسیناسیون آنها کامل نشده بود.

رییس شبکه بهداشت و درمان کارون یادآور شد:ما همیشه مشاهده می کردیم که وقتی پیک کرونا شروع می شد به سرعت بالا می رفت اما اکنون با این که می بینیم وضعیت کرونا در بسیاری از شهرها قرمز شده و میزان ابتلا به کرونا بالا رفته که نشان دهنده شروع پیک ششم است اما باز مشاهده می کنیم که سیر کرونا در شهرستان کارون صعودی نبوده است،.

خلیف پور گفت: کرونا الان در کارون حالت شناور دارد و وارد پیک نشده و این بیانگر تأثیر بالای واکسیناسیون کرونا است، به ویژه در خوزستان که ما همیشه سردمدار پیک کرونا بودیم.

وی ادامه داد: اما با این که پیک ششم شروع شده می بینیم که هیچ شهرستانی را نداریم که بخش های کرونا آن به شدت فعال شده باشد.

رییس شبکه بهداشت و درمان کارون گفت: امیدوارم با همین روند جلو برویم و تا بیش از ۸۰ درصد جمعیت هدف دو نوبت واکسن کرونا را دریافت نکنند نمی توانیم جشن مهر کرونا را بگیریم و هنوز با این پوشش فاصله داریم. نه تنها در شهرستان کارون بلکه در تمام خوزستان تا این که مردم هر دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کنند زمان زیادی طول می کشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.