کد خبر : 9863
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 مرداد 1398 - 10:10

یکی از راه های رونق تولید، ارتباط بهتر بانکها با واحدهای تولیدی است

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ارتباط بهتر بانک‌ها با واحدهای تولیدی و تسهیل در پرداخت تسهیلات به صنایع می تواند به صنایع جان ببخشد ‌و باعث رونق تولید شود. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، حجت الاسلام عبدالنبی موسوی فرد عصر یکشنبه در همایش بزرگداشت هفته صنایع کوچک در حضور صنعتگران و معاون وزیر صنعت،

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ارتباط بهتر بانک‌ها با واحدهای تولیدی و تسهیل در پرداخت تسهیلات به صنایع می تواند به صنایع جان ببخشد ‌و باعث رونق تولید شود.

IMG 20190819 143650 300x257 یکی از راه های رونق تولید، ارتباط بهتر بانکها با واحدهای تولیدی است

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، حجت الاسلام عبدالنبی موسوی فرد عصر یکشنبه در همایش بزرگداشت هفته صنایع کوچک در حضور صنعتگران و معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت در محل شهرک صنعتی شماره چهار اهواز بیان کرد: تاثیر تحریم ها برفعالیت صنایع و تولیدمشکل عمدنه نیست بلکه عمده موانع فعالیت صنایع مختلف در درون کشور و داخلی است.

وی اضافه کرد: با وجود مشکلات زیادی که در مسیر تولید وصنعت وجود دارد ، الگوهای موفق زیادی هم در کشور داریم که باعث ایجاد فرصت های شغلی زیادی می شوند ، برای کاهش مشکلات تولید کنندگان مسوولان باید موانع موجود بر سر راه صنعت وتولید برطرف کنند.

امام جمعه اهواز اظهار داشت: اگرچه چالش ها در مسیر تولید فراوان است اما ظرفیت صادرات در خوزستان بسیار گسترده است وبرای توسعه صادرات کالاهای داخلی باید کیفیت تولید را افزایش دهیم.

وی یکی از راه های کاهش آمار بیکاری را رشد و رونق صنایع دانست وافزود: اگر صنایع رونق داشته باشند ‌سرمایه های راکد وارد چرخه تولید می شود و آمار بیکاری کاهش بسیار خواهد یافت.

امام جمعه اهواز ادامه داد: تعداد صنایع راکد دراستان کم نیست و از وزیر صمت تقاضای توجه به موضوع مهم خروج صنایع از رکود را داریم.  ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار صادرات غیر نفتی خوزستان در سه ماهه امسال   رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت خوزستان نیز در ادامه همایش

بزرگداشت هفته صنایع کوچک بیان کرد: در سه ماهه امسال میزان صادرات غیر نفتی خوزستان ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار بوده است که میزان وزنی

آن چهار میلیون تن است، صادرات غیرنفتی در سه ماهه امسال به لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۶ درصد کاهش و به لحاظ

ارزی ۵۷ درصد افزایش داشته است.  امیر حسین نظری با اشاره به اینکه تراز تجاری استان مثبت است افزود: در سه ماهه امسال خوزستان به ۱۰۰ درصد اهداف خود در صادرات رسیده است.

وی گفت: باید فعالیت در صنایع کوچک را به سمت تولیدات صادرات محور هدایت کرد و برای رونق در بخش صنایع کوچک باید تولیدات دانش محور باشند، به عنوان مثال از هشت میلیارد و یکصد میلیون دلار صادرات غیر نفتی پارسال تنها ۲ درصد سهم صادرات از صنایع استان بوده است که سهم بسیار ناچیزی است و باید سهم صنایع کوچک در صادرات را افزایش داد.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان ادامه داد: بخشنامه هایی که از سوی وزارت صمت برای واحدهای تولیدی در استان ابلاغ می شود باید با توجه به شرایط خاص استان و سختی ها و مشکلاتی که صنعتگران در این استان با آن درگیر

هستند صادر شود، دمای هوای بالا، گرد و غبار و آلاینده ها مانع ترغیب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در استان می شود و باید مشوق هایی برای جذب سرمایه گذاری و فعالیت بیشتر صنایع کوچک در استان تعریف شود.

در این مراسم از تعدادی واحد تولیدی و صنعتگتر موفق در استان نیز تجلیل شد.  از ۲۱ مرداد ماه به مدت یک هفته بزرگداشت صنایع کوچک نامگذاری شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.