کد خبر : 5892
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 - 19:02

آثار ناشی از سیلاب در بلوارهای ساحلی اهواز کاملا مشهود است

شهردار اهواز درباره عوارض ناشی از سیلاب‌ اخیر گفت: آثار ناشی از سیلاب در بلوارهای ساحلی به چشم می‌خورد که نیازمند اصلاح و فوری است. منصور کتانباف در جلسه شورای اداری با معاونان و شهرداران با اشاره به ضرورت ساماندهی دستفروشان و وانت بارها در تمامی نقاط شهر به‌ویژه هسته مرکزی اظهار داشت: یکی از تجربیات موفق

شهردار اهواز درباره عوارض ناشی از سیلاب‌ اخیر گفت: آثار ناشی از سیلاب در بلوارهای ساحلی به چشم می‌خورد که نیازمند اصلاح و فوری است.

pic199 300x200 آثار ناشی از سیلاب در بلوارهای ساحلی اهواز کاملا مشهود است

منصور کتانباف در جلسه شورای اداری با معاونان و شهرداران با اشاره به ضرورت ساماندهی دستفروشان و وانت بارها در تمامی نقاط شهر به‌ویژه هسته مرکزی اظهار داشت: یکی از تجربیات موفق در سراسر کشور در زمینه ساماندهی دستفروشان و مشاغل غیررسمی، راه اندازی روز بازارها در محلات مختلف شهر است به این شکل که دستفروشان و وانت بارها با اعلام قبلی هر روز در یک محل جمع می‌شوند، مناطق و معاونت خدمات شهری پیگیری لازم را داشته باشند.

وی ضمن گرامیداشت ماه مبارک رمضان افزود: همه دستگاه‌ها به ویژه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی در ایام ماه مبارک رمضان با جدیت به اجرای برنامه‌های متناسب از قبیل مسابقات ورزشی جام رمضان، ایستگاه‌های اطعام مردمی، محافل انس با قرآن و غیره با استفاده از ظرفیت مردمی، مساجد و حسینیه‌ها در مناطق هشتگانه اقدام کنند.

 

شهردار اهواز با اشاره به مصوبات اولیه شورای اداری مبنی بر لزوم دیدار هفتگی مدیران در مساجد با معتمدین محله یادآور شد: دیدار مردمی مدیران شهرداری در مساجد و رسیدگی به مشکلات محلات از جمله مصوبات دایمی این دوره مدیریت شهری است. ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای تحقق بیشتر این موضوع است. لازم است مدیران مناطق هشتگانه ضمن عمل کردن به این وظیفه، نتایج دیدار و صورتجلسه را به مرکز جهت پیگیری منعکس کنند.

وی با اشاره به دیدار خود با معتمدین نهضت آباد گفت: با توجه به انتصاب مجری طرح‌های نهضت آباد همه ارگان‌های شهرداری اهواز موظف به همکاری با وی جهت بهسازی و رفع مشکلات محله به‌ویژه تکمیل بدنه‌سازی‌ها، تقاطع غیرهمسطح و غیره هستند. همچنین با توجه به شرایط فعلی در کوی علوی، معضلات این محله به صورت ویژه و در اسرع وقت پیگیری شود.

کتانباف با بیان اینکه هنوز آثار ناشی از سیلاب در بلوارهای ساحلی به چشم می‌خورد اظهار کرد: بهسازی معابر ساحلی و ترمیم نقاط آسیب‌دیده، برداشت گل و لای های باقی مانده، جایگزینی جداول تخریب شده و غیره از جمله اقداماتی است که سریعاً باید توسط مناطق به انجام برسد.

وی تاکید کرد: جهت پیشگیری از خطرات بهداشتی، تخلیه آبهای راکد و سرگردان در محلات عین دو و گلبهار نظافت محیط به همراه لایروبی و آهک پاشی‌ها نیز که در حال انجام است، سریع‌تر به پایان برسد.

شهردار اهواز افزود: رسیدگی به پارک‌های ساحلی و بازسازی آنها همچنان در جریان است. ایستگاه‌های پمپاژ آب خام بازسازی شده و بقیه موارد نیز در حال پیگیری است همچنین دقت شود در تعمیر و روشنایی‌ها و تاسیسات برقی موارد ایمنی رعایت شود. مناطق متولی کار بوده و معاونت خدمات شهری و سازمان پارک‌ها بر این کار نظارت داشته باشند.

وی در مورد اقدامات لازم برای جبران خسارت‌ها اذعان کرد: مکاتبات لازم با رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون اول رئیس جمهور، شورای شهر تهران و سایر مقامات با استفاده از نمایندگان مجلس و سایر ظرفیت‌ها انجام شده است و دستورات اولیه اخذ شده است، اما آنچه که در این مورد و در موارد مشابه مهم تر است، پیگیری تا رسیدن به نتیجه مطلوب است، بنابراین لازم است از ظرفیت همه نیروها جهت پیگیری ها استفاده شود.

کتانباف از افتتاح چند پروژه عمرانی در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: مهم‌ترین این پروژه‌ها فاز دوم تقاطع چند سطحی شهید کجباف است که تاثیر به‌سزایی در سبک شدن ترافیک میدان شهید بندر دارد.

وی به تدوام پروژه های آسفالت اشاره کرد و گفت: چندین اکیپ در چند جبهه مشغول انجام عملیات آسفالت و لکه‌گیری هستند، باید کیفیت و دقت نیز چاشنی کار شود تا این خدمت به صورت کامل به انجام برسد و شاهد نباشیم که به خاطر یک نقص کوچک، کل زحمات و هزینه‌ها زیرسوال برود.

کتانباف تاکید بر لزوم تسریع در تکمیل پروژه‌های عمرانی یادآور شد و بیان کرد: با توجه به افزایش بی‌سابقه هزینه‌ها و ثابت ماندن درآمدها، هر چه زودتر بتوانیم پروژه‌ها را به پایان ببریم، سود کرده‌ایم.

وی به قانون بودجه ۹۸ کشور اشاره کرد و گفت: در قانون بودجه ۹۸ کل کشور دو بند راهگشا برای شهرداری‌ها موجود است، یکی از اینها تهاتر مطالبات شهرداری‌ها با بدهکاری شهرداری ها به بانک‌هاست. با توجه به سقفی که برای این بند قائل شده‌اند، معاونت مالی و اقتصادی باید هر چه سریع‌تر ساز و کار لازم نسبت به استفاده از این ظرفیت اقدامات لازم را انجام دهد.

شهردار اهواز درباره  اخذ کمک های دولتی جهت پروژه های شهری خبر داد: دولت امکان کمک مستقیم به پروژه‌ها را حتی در موضوع قطار شهری ندارد. اما به عنوان کمک، گزینه اوراق مشارکت با تضمین نیمی از آن را پیش روی ما گذاشته است. این مصوبه در همه پروژه ها اعم از قطار شهری، حمل و نقل عمومی، بازآفرینی شهری و غیره مصداق دارد. در این میان بازآفرینی شهری پتانسیل مناسبی برای رفع بسیاری از عقب افتادگی‌هاست.

وی با اشاره به مطالبات شهرداری از ارگان‌های مختلف بیان کرد: جلسات متعددی با کارخانجات و صنایع مختلف در پایان سال گذشته برای اخذ مطالبات داشتیم، برخی از آنها مهلت گرفتند و در حال پیگیری تا رسیدن به نتیجه کامل هستیم.

کتانباف دستور داد: معاونت مالی و اقتصادی گزارش تحلیلی و کارشناسی از دریافتی‌های شهرداری اهواز در موضوعات آلایندگی و ارزش افزوده تهیه کند و جلسه‌ای در این خصوص با حضور استاندار خوزستان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان، مدیرکل امور مالیاتی و مدیرکل اقتصاد و دارایی استان و غیره تشکیل شود.

وی به معضل آبگرفتگی در سطح شهر اشاره و بیان کرد: برای مقابله با آبگرفتگی های فصل پاییز از همین الان باید آماده باشیم. استاندار خوزستان برای منطقه شش که یکی از نقاط حساس و آبگیر است، مبلغ ۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و در حال پیگیری برای تخصیص این اعتبار هستیم. ضمن آنکه خرید حداقل ۴۰ پمپ SP (هرمنطقه ۵ پمپ) باید برای امسال در دستور کار قرار گیرد و با توجه به شنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.