کد خبر : 19089
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهریور 1400 - 18:32

مجوز راه اندازی دومین مرکز تخصصی کارآفرینی در خوزستان صادر شد

اخبار اهواز و شهرهای استان را در پایگاه خبری خوزتاب KHUZTAB بخوانید

 معاون آموزش، پژوهش وبرنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: مجوز راه اندازی دومین مرکز تخصصی کارآفرینی ومهارت‌های کسب و کار بنا به پیشنهاد این اداره کل و موافقت سازمان متبوع صادر شد

IMG 20210921 182702 916 مجوز راه اندازی دومین مرکز تخصصی کارآفرینی در خوزستان صادر شد

منصور زنگنه منش روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:پس از اهواز ، به‌زودی دومین مرکز تخصصی آموزش کارآفرینی و  کسب و کار در شهرستان بهبهان راه اندازی خواهد شد.

وی اظهار داشت:مرکز تخصصی کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار در بهبهان با هدف انسجام بخشی به فعالیت‌های استارت آپی برای کسب مهارت‌های لازم کارآفرینی و پس از آن ورود به بازار اشتغال و کسب و کار فعال می‌شود.

زنگنه منش افزود:امروز در همه دنیا بیشتر مشاغل جدید از طریق شرکت‌های نوپایی به وجود می‌آیند که کالاها و خدمات جدیدی را به بازار کار عرضه می‌کنند لذا داشتن رویکرد نظام مند و پیاده سازی یک زیست بوم، آن هم به شکلی پویا، کارآمد و پایدار می‌تواند در راستای افزایش نرخ اشتغال و کارآفرینی عمل کند.

معاون آموزش، پژوهش وبرنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه در این مراکز ، همه فرآیند کارآفرینی از شکل‌گیری ایده تا مرحله ورود به بازار پیش بینی شده است ادامه داد: این مراکز با زمینه شناسایی کارآفرینان بالقوه و تیم کاری آنان، امکان بررسی ایده‌ها، ارائه خدمات آموزشی کارآفرینی و مهارتی، مشاوره، فضای کاری، مونیتورینگ، تامین مالی دوره نوپایی تا مرحله ورود به بازار و جذب سرمایه گذار را فراهم می‌کنند.

زنگنه منش توسعه اجرای طرح کارآفرینی مهارت بنیان و پرورش کارآفرینان مولد و ایجاد اشتغال پایدار از طریق بستر سازی برای کسب و کارهای پر رشد در اکوسیستم بهبود یافته و کارآفرینانه را از جمله اهداف مهم در راه اندازی مراکز تخصصی کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار عنوان کرد.

وی راه اندازی مرکز تخصصی کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار در بهبهان را یک فرآیند فرابخشی دانست و اظهار داشت:این مرکز با رویکرد تعامل دستگاه‌های اجرایی نظیر دانشگاه‌ها، شرکت شهرک‌های صنعتی و دستگاه‌های اجرایی در آینده‌ای نزدیک راه اندازی و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

پارسال نخستین مرکز تخصصی کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار خوزستان در اهواز راه اندازی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.