کد خبر : 21981
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 اسفند 1400 - 16:55

به دنبال اتصال ریلی شلمچه _ بصره هستیم

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای آغاز عملیات اجرایی پروژه خط ریلی شلمچه به بصره دیده شده، گفت: به دنبال اتصال ریلی قطعه شلمچه – بصره هستیم.

91946 403 به دنبال اتصال ریلی شلمچه   بصره هستیم

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، ️سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی سه‌شنبه شب در جریان بازدید از آخرین وضعیت راه آهن خرمشهر – بصره اظهار کرد: با توجه به سفر وزیر راه و شهرسازی به کشور عراق و مذاکرات انجام شده با وزیر حمل و نقل عراق، صورت جلسه کامل عملیاتی بین دو کشور منعقد شد.

وی با بیان اینکه این پروژه موانع مختلف سیاسی، امنیتی و اقتصادی دارد، گفت: امید است این موانع گام به گام برداشته شود زیرا عمده این پروژه در خاک کشور عراق است و باید همه موارد لازم رعایت شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایرانبیان کرد: آنچیزی که به دنبال آن هستیم اتصال ریلی قطعه شلمچه – بصره است تا حمل و نقل مسافری و کالا از مسیر ریلی جا‌به‌جایی صورت گیرد.

وی در بخش دیگری به بازدید از پروژه ریلی خوزستان اشاره کرد و افزود: اتصال خط دوم اندیمشک به اهواز در مرحله پایانی است که با اجرای آن، سرعت خطوط ریلی به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت افزایش می یابد.

صالحی گفت: همچنین امروز از بلاک شوش به هفت تپه به طول ۱۶ کیلومتر بازدید شد و این پروژه مراحل پایانی را طی کرده و پیش بینی می شود تا هفته آینده به بهره برداری برسد.

وی بیان کرد: همچنین بلاک هفت تپه به میان آب به طول ۱۵ کیلومتر به گفته پیمانکار تا خرداد سال ۱۴۰۱ بهره برداری خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.