کد خبر : 15353
تاریخ انتشار : شنبه 17 خرداد 1399 - 2:40

نماینده مردم شریف شادگان در مجلس:

ضرورت تامین آب شرب روستایی شادگان/مشکلات باید به صورت جهادی حل شود/دولت به شادگان نگاه ویژه ای داشته باشد

اخبار خوزستان را در خوزتاب بخوانید؛

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات آب شرب روستایی و شهری شادگان زیاد است و علاوه بر اینکه دولت و مسئولین باید نگاه ویژه ای به این شهرستان داشته باشند، مشکلات باید به صورت جهادی و سریع حل شود.
.
به گزارش پایگاه خبری خوزتاب اخبار خوزستان :حجت‌الاسلام والمسلمین مجید ناصری نژاد شامگاه جمعه(۱۶ خردادماه) در جلسه ای با حضور غلام رضا شریعتی استاندار خوزستان و مسئولین دستگاه های اجرایی استان با اشاره مشکلات آب در حوزه شهری و روستایی شادگان، اظهار کرد: در شهرستان شادگان ۲ مشکل عمده در بحث آب شرب وجود دارد که بحث کیفیت و دیگری کمیت است. در بحث کیفیت به روستاهایی می توان اشاره کرد که به صورت مستقیم از کارون آب برداشت می کنند.
.
وی افزود: در برداشت آب، روستا و شهرستان به شبکه آبرسانی غدیر وصل شده است، اما به دلیل مشکلاتی که در غدیر به وجود آمد مجدد به طور مشترک از آب کارون برداشت می شود.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آب کارون با توجه به مشکلاتی که دارد بخصوص بعد از عبور رودخانه از شهر اهواز با توجه به فاضلاب های شهری و همچنین بازگشت آب شور به کارون، طعم و بوی نامطبوبی دارد و با توجه به آلودگی آب، مشکلاتی برای مردم شادگان ایجاد کرده است.
.
وی با ابراز تاسف از اینکه هنوز تاسیسات تصفیه خانه مناسب نیز در شادگان وجود ندارد، عنوان کرد: تاسیسات تصفیه خانه ای که از سال ۱۳۸۷ در شادگان موجود است  فقط ۳۰ درصد پیشرفت طرح داشته و بعد هم که تعطیل شده و به مرحله تکمیل نرسید.

ناصری نژاد در ادامه مطلب فوق بیان کرد: از طرفی یکسری تصفیه خانه مقطعی در مرکز شهر و دارخوین وجود دارد که فیلتر دار هستند اما فیلترها مرتب باید عوض شوند تا آب کیفیت لازم را داشته باشد.

وی همچنین اذعان داشت: به دلیل کمبود اعتبارات این کار به شکل منظم انجام نمی شود و سبب شده آب کیفیت لازم را نیز نداشته باشد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه از نظر کمیت در شهر شادگان در اطراف شهر وجود دارد اما مشکل اصلی آب شرب در روستاها است که با تانکر آب رسانی می شود و با توجه به اینکه مردم هم دامدار هستند و هم جمعیت زیادی وجود دارد و همچنین در حوزه شادگان جمعیت روستایی از شهری بیشتر است، تامین آب ضروری است.

 وی تاکید کرد: جمعیت روستایی شادگان این حساسیت را  ایجاد می کند که آبرسانی بهتر صورت بگیرد زیرا در برخی از روستاها آب شرب لوله کشی برای یک ساعت هم ندارند.

ناصری نژاد افزود: روستاهایی هم هستند که در ایام سیل تاسیسات‌شان خراب شده و تا کنون بازسازی نشده است و توجه ویژه ای به این  موارد از سوی مسئولین را می طلبد.

وی در رابطه با نقش مجمع نمایندگان استان خوزستان در همراهی حل مشکل آب شرب شادگان و خوزستان عنوان کرد: نقش مجمع نمایندگان از چندین جهت اهمیت دارد اول در بحث قانون گذاری است که  در این زمینه  مشکل قانون نداریم و نیاز به طرح و لایه جدیدی  و ابزار قانونی جدید نداریم دوم بحث نظارت است بر نحوه اجرای قانون که به چه شکل انجام شده است که در این زمینه هم مشکل خاصی نداریم.

وی ادامه داد: اما در بحث تامین اعتبارات و دیگری در بحث سرعت در اجرا و کیفیت در اجرای طرح ، که در حوزه دولت است مشکلاتی را داریم   تامین اعتبار که دولت باید انجام بدهد آن هم از منابع ملی یا از منابع استانی  که البته لازم است نمایندگان پیگیری کنند تا اعتبارات تامین شود.دوم تلاش کنند عملیاتی اجرایی سریع تر شود و پیگیری های لازم را داشته باشند.

ناصری نژاد در پایان خاطرنشان کرد:  مشکلات نیز زیاد بوده و توسعه بصورت پایدار در طول زمان رخ نداده است. باید پیگیری کرد تا کار بصورت جهادی انجام شود چون خوزستان دیگر شرایط مطلوبی را در حوزه آب شرب ندارد و سال های سال است که گرفتار مشکلاتی در رابطه با آب شرب است مسئولین با پیشگیری و تلاش جهت حل مشکلات بر زمین مانده از بررز چالش ها باید جلوگیری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.