کد خبر : 22667
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 فروردین 1401 - 22:02

مسکوت ماندن تبدیل وضعیت نیروهای بومی شرکت فجر انرژی خلیج فارس

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

شرکت فجر انرژی خلیج فارس واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی حاضر به تبدیل وضعیت قراردادهای نیروهای بومی این شرکت با توجه به اخذ تاییدیه های هلدینگ خلیج فارس نیست.

14010109000731 Test PhotoN مسکوت ماندن تبدیل وضعیت نیروهای بومی شرکت فجر انرژی خلیج فارس

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، شرکت فجر انرژی خلیج فارس در ابتدای سال گذشته لیستی شامل ۷۰ درصد نیروی غیربومی را تبدیل وضعیت از نوع قرارداد پیمانکاری به مدت موقت کرده است.

پس از پیگیری‌های صورت گرفته تاییدیه لیست جدید کارکنان بومی جهت تبدیل وضعیت از نوع قرارداد پیمانکاری به مدت موقت اخذ شده، اما مدیرعامل شرکت در مقابل نیروهای بومی ایستادگی می‌کند.

یکی از کارکنان شرکت فجر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بیش از هفت ماه از بلاتکلیفی ما در خصوص تبدیل وضعیت میگذرد و حق ما در این تبدیل وضعیت خورده شده، مدیریت شرکت تاکنون هیچ جواب قانع کننده ای به ما نداده است.

وی افرود: مصاحبه فنی لیست تبدیل وضعیت نوع قرارداد سال گذشته بصورت سوری بوده و نیروهای مدنظر مدیریت را گلچین کرده‌اند. نیروهای تبدیل وضعیت شده لیست سال گذشته ۷۰ درصدشان غیربومی شهرستان بندرماهشهر و حتی از سایر استان‌ها بوده‌اند.

این کارگر معترض در ادامه بیان کرد: نیروهای بومی با سابقه چندین ساله و دارای مدارک تحصیلی بصورت روزمزد کار می‌کنند و پس از دوماه کار یک هفته اخراج می‌شوند، بازگشت به کارمان به سلیقه پیمانکار و سرپرست غیربومی آن از یک هفته به بالا خواهد بود. تعدادی از کارکنان روزمزد بومی حتی بیش از ۱۰ سال است اینگونه کار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: به این دلیل که روزمزد هستیم به راحتی می‌توانند پس از چندین سال کار اخراجمان کنند، اما نیروهای تبدیل وضعیت شده به نوع قرارداد مدت موقت را نمی‌توانند، اکنون نیروهای غیربومی امنیت شغلی دارند و نیروی‌های بومی فاقد امنیت شغلی هستند.

کارگر شرکت فجر ادامه داد: حقوق ما پایین‌ترین حقوق بوده و هیچگونه مزایا و سایر پاداش ها نیز به ما تعلق نمیگرد، با همین حقوق پایین روزانه نگران اخراج و شرمندگی در مقابل خانواده هایمان هستیم.

مدیران شرکت فجر انرژی خلیج فارس اعلام کرده‌اند که تبدیل وضعیت لیست بومی در دست اقدام است اما پیگیری خبرنگار فارس نشان میدهد این تبدیل وضعیت پس از چندین ماه تاکنون به سرانجام نرسیده و به گفته کارکنان معترض انتظار آنان نیز پاسخ روشنی نداشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.