کد خبر : 24652
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 آذر 1401 - 21:56

مهندس دانشی: با تشكیل اتاق های رصد علم در مسیر توسعه اقتصادی و علمی گام برداریم

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

همایش گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب دوشنبه ۲۱ آذر برگزار شد.

cdd6d96d e291 4228 ba54 c636d2459d34 20221213 084821 1 مهندس دانشی: با تشكیل اتاق های رصد علم در مسیر توسعه اقتصادی و علمی گام برداریم

30f24599 f820 49c6 bbee 08f0be20c599 20221213 084822 مهندس دانشی: با تشكیل اتاق های رصد علم در مسیر توسعه اقتصادی و علمی گام برداریم

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ همایش گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب دوشنبه در سالن آمفی‌تئاتر مجموعه نیوساید اهواز با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، رییس پارک علم و فناوری خوزستان، مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون، رئیس پژوهش و فناوری و مدیران عالی و کارکنان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد.

در این همایش مهندس علیرضا دانشی مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، حضور در جمع پژوهشگران و نخبگان علمی صنعت نفت را افتخار آفرین دانست و اظهار داشت: در کتب اسلامی و دینی توجه ویژه و گسترده‌ای به مباحث علمی و بزرگداشت دانش تاکید شده که این مسئله، جایگاه علم و پژوهشگری، در دین مبین اسلام را بسیار عالی کرده است.

وی افزود: شکست تحریم‌ها از معبر پژوهش میسر است و باید پژوهش در خدمت افزایش رفاه زندگی مردم و حرکت در مسیر انقلاب اسلامی باشد که این موضوع با تلاش مضاعف مدیران و با تغییر نگاه و تعریف ما از پژوهش و فناوری میسر می‌شود.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به پیشرفت‌های پژوهشی بعد از انقلاب افزود: این پیشرفت‌ها در طی ۴۲ سال گذشته، با اهمیت و ارزش‌مند هستند اما رضایت بخش نیست و باید با تشکیل اتاق های رصد علم و پیشرفت‌ها در مسیر توسعه اقتصادی و علمی گام برداریم و هیچگاه مرز مشخصی برای علم متصور نباشیم.

در ابتدای این نشست محمد گلستان باغ رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در ابتدای این نشست محمد گلستان باغ رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری، عملکرد یک ساله این معاونت را تشریح و تبیین نمود.

 محمد راضی جلالی، رئیس پارک علم و فناوری خوزستان در ادامه سخنران این همایش بود که ضمن انتقاد از کم کاری برخی مدیران صنایع بزرگ در ورود به عرصه دانش بنیان اظهار داشت: متاسفانه برخی صنایع ما دانش بنیان نیستند و توسعه آن‌ها همراه با توسعه علمی نیست که این موضوع بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و ایشان خواستار ورود جدی صنایع بزرگ به توسعه تولید محور و توجه ویژه به پژوهش و فناوری شدند.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیران مناطق نفت‌خیز جنوب در عرصه پژوهش و فناوری، افزود: کشور ما مورد هجوم انبوه تحریم‌های اقتصادی و سیاسی قرار گرفته است که راهکار مقابله با تحریم‌ها فناوری است و ما باید در جهت توسعه کشور، شجاعانه و بدون ترس از خطرها در میسر فناوری حرکت کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با بیان اینکه، مدیران باید در مسیر فناوری شجاعت داشته باشند، گفت: هر حرکت نو و جدیدی با میزانی از خطرپذیری همراه است که هرچه این حرکت بزرگ و مهم باشد به طبع میزان خطرپذیری آن نیز بیشتر است که باید بدور از ترس خطر آن را بپذیریم تا شاهد فناوری و توسعه علمی کشور باشیم و جز این راهی برای حل چالش‌های صنعت و مقابله با تحریم‌های دشمن نیست.

وی با اشاره به رتبه دوم استان خوزستان در آمار بیکاری کشور گفت: متاسفانه علاوه بر رتبه بد استان در آمار بیکاری، متاسفانه از این تعداد ۴۳ درصد تحصیل کرده هستند که باید صنایع استان در جهت رفع این مشکل بزرگ استان و در جهت تولید و اشتغال آفرینی باتوجه به نیازهای فناورانه خود قدم بردارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.