کد خبر : 14135
تاریخ انتشار : جمعه 16 اسفند 1398 - 23:49

توضیح دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص آمار مبتلایان کروناویروس در خوزستان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره تفاوت آمار اعلام شده مبتلایان به ویروس کرونا در استان از سوی این دانشگاه با آمار وزارت بهداشت توضیحاتی ارایه داد.   به گزارش خوزتاب به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اهواز؛ دکتر” علی احسان پور” درپی انتشار آمار متفاوت مبتلایان به کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره تفاوت آمار اعلام شده مبتلایان به ویروس کرونا در استان از سوی این دانشگاه با آمار وزارت بهداشت توضیحاتی ارایه داد.

 

به گزارش خوزتاب به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اهواز؛ دکتر” علی احسان پور” درپی انتشار آمار متفاوت مبتلایان به کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز و سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: جهت تنویرافکار عمومی به اطلاع می رساند در روزهای نخست این اپیدمی که آزمایشگاه اختصاصی تشخیص کرونا در استان راه اندازی نشده بود، نمونه ها به انستیتو پاستور تهران ارسال می شد و با توجه به اینکه دسترسی انستیتو پاستور به اطلاعات بالینی بیماران کل کشور محدود بود و از سوی دیگر این امکان وجود داشت که نمونه های یک بیمار از مراکز مختلف درمانی  استان برای تهران ارسال شود، نتیجه آن گزارش تکراری این بیمار در آمار بود.

 

دکتر احسان پور گفت: پس از افتتاح آزمایشگاه رفرنس استان خوزستان، اطلاعات و پایش بیماران به شکل متمرکز در استان انجام  و امکان رصد کامل فراهم شد، آمار روزانه پس از جمع آوری، توسط مراکز ذی‌صلاح دانشگاه علوم پزشکی چندین مرتبه کنترل شده تا از ارسال آمار اشتباه جلوگیری شود.

 

 

وی افزود: در همین راستا مراتب به وزارت بهداشت اطلاع داده شد و نهایتا مصوب شد مرکزیت گزارش آمار، دانشگاه علوم پزشکی اهواز باشد و تا یکسان شدن آمار، وزارت موارد جدید را به آمار قبلی خود اضافه نکند.

 

 

دکتر احسان پور ادامه داد: قابل ذکر است امروز به رغم ثبت یک مورد جدید، آمار وزارت تغییر نکرده و مشابه روز گذشته ۶۳ مود عنوان شده است.

 

 

 

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز در شانزدهم اسفندماه ۱۳۹۸ ، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته به ۵۷ نفر افزایش یافته و امار جان باختگان به ۱۴ نفر رسیده است، وزارت بهداشت نیز در همین روز آمار مبتلایان خوزستانی را ۶۳ نفر اعلام کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.