کد خبر : 22806
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 فروردین 1401 - 16:15

رٸیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:

تعطیلی کشتارگاه‌های خوزستان عامل برهم زدن بازار بود

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

تعطیلی ۴-۵ روز متوالی کشتارگاه‌های خوزستان در ایام نوروز متجر به ایجاد اخلال در بازار شد.

15885746 877 تعطیلی کشتارگاه‌های خوزستان عامل برهم زدن بازار بود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تعطیلی ۴-۵ روز متوالی کشتارگاه‌های خوزستان در تعطیلات نوروزی از جمله مشکلاتی است که همه ساله در استان با آن مواجه هستیم.

 

 

 

خدارحم امیری زاده می گوید: وقفه ایجاد شده در کشتار و خودداری متولیان از مقررات ستاد تنظیم بازار، سبب شد دچار کمبود مرغ شویم، البته تلاش کردیم با واردات و عرضه مرغ منجمد، بازار را مدیریت کنیم.

 

 

 

به گفته او در ۱۳ روز تعطیلات نوروز، یک هزار و ۲۱۰ تُن مرغ منجمد در بازار استان توزیع شد که رقمی بی سابقه است، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته فقط ۸۸ تن از این محصول توزیع شده بود.

 

 

امیری زاده گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ انواع کالا‌های اساسی شامل؛ برنج، روغن، شکر، مرغ منجمد در ۱۳ روز تعطیلات نوروز امسال در بازار عرضه شده است و بر برخی موارد علت افزایش قیمتها، سوءاستفاده برخی عرضه کنندگان بود، ضمن اینکه افزایش چشمگیر مسافران نوروزی مزید بر علت شد.

 

 

این مقام مسئول می گوید: مقرر و مصوب شده با همکاری استانداری خوزستان سامانه‌ای راه اندازی خواهد شد تا صفر تا صد جوجه ریزی، تولید، کشتار و توزیع مرغ مشخص کند، به این صورت اگر که یک واحد تولیدکننده مرغ ۱۰ هزار جوجه ریزی انجام داده، چه تعداد از آن‌ها را با احتساب ۶ تا ۷ درصد تلفات، به کشتارگاه تحویل داده است و واسطه‌ها چه میزان مرغ کشتار شده به چه تعداد فروشگاه و کدام واحد‌های صنفی تحویل می‌دهند.

 

 

بر اساس آمار‌های ارائه شده از سوی تعزیرات حکومتی، افزون بر ۱۵۴ هزار واحد صنفی توزیع کننده کالا‌های اساسی در استان خوزستان فعالیت می‌کنند که امکان بازدید روزانه از این تعداد فروشگاه کوچک و بزرگ و نظارت بر عملکرد آن‌ها عملا وجود ندارد، زیرا امکانات سازمان جهاد کشاورزی و سایر اداره‌ها و سازمان‌ها کافی نیست.

 

 

در تعطیلات نوروزی بیش از یک هزار و ۸۱۴ مورد بازرسی انجام شد که افزون بر ۹۵ مورد آن درخصوص توزیع مرغ بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.