کد خبر : 16412
تاریخ انتشار : جمعه 28 شهریور 1399 - 4:02

🖋 به قلم "عباس مدحجی"

دوئل فرماندار و نماینده در خرمشهر

اخبار مهم خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب بخوانید؛

عباس مدحجی در یادداشت ارسالی به پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب نوشت؛

IMG 20200918 WA0027 دوئل فرماندار و نماینده در خرمشهر
۱_ شهرستان خرمشهر مدتهاست از سؤمدیریت عمیقی رنج میبرد و طی سالهای اخیر این ناکارآمدی رشد شارپ تری هم داشته است.

۲_ مدتها عوام و حتی خواص خرمشهر علت این وضعیت را ورود و نفوذ افراد غیربومی در سپهر سیاسی شهر میدانستند و برای اثبات این ادعا هم دست روی مدیرانی میگذاشتند که مدیریت ادارات را قبضه کرده و غالبا از جایی دیگر تزریق شده اند.

۳_ گرچه چنین استدلالی در این وضعیت که ریاست خیلی از ادارات و ارگانها غیربومی هستند پُربیراه هم نیست آن هم در شرایطی که حداقل نصف این ادارات را میشد با ظرفیت داخلی مدیریت کرد اما کار آنجا بیخ پیدا میکند که عملکرد نیروهای فعال بومی حاضر هم چنگی به دل نمیزند.

۴_ مثال نقض تفکر “فقط بومی” هفت نفر عضو بومی شورای شهر است که نتیجه ی مجموعِ عملکردشان جای هیچ دفاعی ندارد. و در کنار آن نمایندگان ادوار خرمشهر که بومی بودند و هستند و در هردوره هم نقص های بنیادی ملموسی در عملکردشان داشتند.

۵_ در این میان نشانه های مختلفی از بالاگرفتن اختلاف نظر فرماندار و نماینده ی شهر هم مزید بر علت شده. در روزهای که بنظر میرسید احمد نژاد تلاش خود برای جابجایی حیدری از فرمانداری خرمشهر مضاعف نمونده، خبر گزینه شدن حیدری برای فرمانداری ماهشهر نقل محافل سیاسی شد.گزینه ای که گفته میشد با مخالف نماینده ماهشهر به بن بست خورده.

۶_ خبر آنقدر متواتر شد که احتمال تودیع حیدری در چند روز پیش هم شدت گرفت و حتی “خ.پ” هم بعنوان جایگزین مطرح شد اما دیدیم که هفته تمام شد و اتفاقی نیفتاد.

این اخبار غیر رسمی از دوئل پشت پرده ی نماینده ی ملت با نماینده ی دولت با تمام تلاش هردو جبهه ، پنهان نمیماند و پیشبینی میشود خرمشهر هنوز هم با روزهای ثبات فاصله دارد. ثباتی که گویی در حال معامله شدن برسر پستهای مهمی ست. از دو گزینه ی مطرح شده برای یکی از معاونتهای مهم تا معارفه های ادارات خدماتی دیگر.

۷_ 🔚 روزهای آینده نشان خواهد داد چه مقدار از این اخبار غیررسمی صحت داشته و تلاش ، ارتباط ها و لابی های کدام مسئول نتیجه خواهد داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.