ماجرای بلوکه شدن حساب خانواده رمیصا بناری کودک نابینا رامهرمزی که مردم در چندروز ۷۰۰ میلیون به حسابشان واریز کردند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب،  این روزها در تلویزیون، شبکه‌ها، صفحات مجازی کمپین‌ها و برنامه‌های بسیاری برای کمک مالی به افراد مختلف در جهت رفع نیازهای آنها از طریف حمایت های مردمی انجام می‌شود. کمپین‌هایی مانند کمک به زندانیان جرائم مالی، بیماران صعب العلاج، ساخت خانه و سرپناه برای زلزله زدگان و همین اواخر هم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب،  این روزها در تلویزیون، شبکه‌ها، صفحات مجازی کمپین‌ها و برنامه‌های بسیاری برای کمک مالی به افراد مختلف در جهت رفع نیازهای آنها از طریف حمایت های مردمی انجام می‌شود. کمپین‌هایی مانند کمک به زندانیان جرائم مالی، بیماران صعب العلاج، ساخت خانه و سرپناه برای زلزله زدگان و همین اواخر هم تهیه هزینه پیاده روی اربعین برای عاشقان اهل بیت.

اما حدود ۲ ماه پیش بود که صدا و سیمای مرکز خوزستان گزارشی درباره کودک یک ساله به نام رمیصا بناری منتشر کرد که در آن گفته شد این کودک به دلیل به‌دنیا آمدن زودهنگام در ۶ ماهگی متاسفانه دچار نابینایی شده و به حمایت‌های مردمی نیاز دارد.

139708121105378815804784 300x209 ماجرای بلوکه شدن حساب خانواده رمیصا بناری کودک نابینا رامهرمزی که مردم در چندروز ۷۰۰ میلیون به حسابشان واریز کردند

پدر این کودک در کلیپ منتشر شده می‌گوید که فرزندش پس از اینکه زودهنگام به دنیا آمده به مدت یک ماه در دستگاه نگه داری شد و بعدها متوجه شدیم چشمان کودک نمی‌بیند. به پزشکان مختلفی مراجعه کردیم که در نهایت پزشکان شیراز به ما گفتند بینایی کودک قابل بازگشت است و هزینه‌ای نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان نیاز است. کارگر هستم، دستم خالی است و توان پرداخت هزینه های عمل چشم رمیصا را ندارم.

روش های موجود درمانی برای سنین بالای ۱۸ سال است نه کودکان

محسن فروردین، مسئول گروه پیوند شبکیه مصنوعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه خانواده این کودک به صورت غیر مستقیم مراجعه کرده‌اند، اظهار داشت: با بررسی فایل‌های ارسالی از وضعیت چشم رمیصا بناری، متأسفانه این کودک مبتلا به مراحل بسیار پیشرفته رتینوپتی نوزادان نارس در هر دو چشم است و احتمال کمی دارد که بتوان با عمل جراحی ویترکتومی به وی کمک کرد.

وی افزود: این موضوع به والدین کودک اطلاع داده شد اما در ضمن از آنها خواسته شد با توجه به اینکه بیماری کودک آنها دوطرفه است، به احتمال جزئی ممکن است با عمل جراحی که مستلزم هزینه‌های خاصی نیست بشود بخشی از دید کودک را برگرداند.

وی گفت: جراحی ویترکتومی نیاز به هزینه‌ بالایی ندارد و در صورت تشخیص پس از معاینه‌های دقیق‌تر خود گروه شرایط آن را فراهم می‌کند بنابراین آنچه که در چند وقت اخیر در بعضی خبرها منتشر شده مبنی بر اینکه این بیمار با انجام جراحی کارگذاری شبکیه مصنوعی قابل درمان است و برای تامین هزینه‌های بالای این جراحی تقاضای کمک مالی شده بود، مورد تایید نیست.

متاسفانه در این مورد خاص این امکان وجود ندارد و روش موجود درمانی آن صرفا برای بیماران بالای ۱۸ سال  و بیماران خاص مبتلا به شب کوری پیشرفته است. مردم ما می‌توانند صرفا برای حمایت مالی از زندگی این کودک هزینه کنند اما برای درمان چشمان رمیصا کار خاصی نمی توان صورت داد.

حساب کمک های مردمی توسط دادگستری بلوکه شده

مادر رمیصا بناری با بیان اینکه اکنون درحال گذراندن مراحل دادگاهی این قضیه هستیم گفت: چشم پزشکی که در شیراز به او مراجعه کردیم ابتدا منکر مراجعه حضوری ما به مطب خود شد و ما  مدارک قبض پرداختی و برگه معاینه و نوبت بعدی که داده را به دادگاه ارائه دادیم.

وی افزود: دکتر فروردین در مراجعه حضوری به ما گفت که هزینه عمل چشم رمیصا چیزی بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان می‌شود.

مادر رمصا در خصوص مراجعه به بیمه تامین اجتماعی و دریافت خدمات از آنها اظهارداشت: ما از وقتی که متوجه مشکل چشم رمیصا شدیم از طریق تامین اجتماعی موضوع را پیگیری کردیم و در تهران به ما گفتند که یکی از چشم‌های بچه را می توانیم با احتمال یک درصد در حد اینکه با عینک بتوانند کارهای شخصی خود را انجام دهد، عمل کنیم؛ ما نیز رضایت به عمل دادیم اما پس از یک ماه چشم رمیصا عمل را پس زد. در حال حاضر تصمیم به عمل بر روی چشم رمیصا نداریم چون اگر این چشمش را از دست دهد دیگر نابینای کامل خواهد شد.

گران ترین عمل چشم زیر ۱۰۰ میلیون تومان است

پولی که مردم به شماره حساب معرفی شده از طریق صدا و سیما، واریز کردند حدود ۷۰۰ میلیون تومان است و این حساب در حال حاضر توسط دادگستری بلوکه شده تا موضوع تعیین تکلیف شود.

در پیگیری این موضوع متوجه شدیم که خانواده بناری تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند و به این دلیل با روابط عمومی بیمه تأمین اجتماعی خوزستان تماس برقرار کردیم تا از هزینه‌های واقعی درمان رمیصا و خدماتی که بیمه تأمین اجتماعی می تواند به آنها ارائه دهد باخبر شویم.

 

روابط عمومی بیمه تأمین اجتماعی : ظاهرا مشکل این کودک مادرزادی بوده و بیماران مادرزادی از ناحیه چشم در دو مرکز  بیمارستان نور تهران و بیمارستان خدا دوست در شیراز که بیمارهای سخت و صعب العلاج را پذیرش می‌کنند، درمان می‌شوند.

محمدرضا ذلقی ادامه داد: پدر و مادر رمیصا بناری صرفا به پزشکان مراجعه کرده و موضوع را با هیچ کدام از مراکز تأمین اجتماعی خوزستان درمیان نگذاشته‌اند در حال که اگر به تامین اجتماعی مراجعه می‌کردند هزینه ایاب و ذهاب آنها نیز پرداخت می‌شد.

وی افزود: اگر خانواده بناری برای درمان کودک خود به مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی مراجعه کنند تامین اجتماعی خوزستان صد در صد هزینه درمان این کودک را پرداخت خواهد کرد. در بیمارستان تامین اجتماعی تهران یا شیراز نیز هزینه درمان رایگان خواهد بود.

ذلقی تأکید کرد: اگر امکان درمان این کودک در هرکدام از بیمارستان های دولتی کشور وجود داشته باشد از طریق سیستم ارجاع همه هزینه‌ها پرداخت خواهند شد و اگر در مراکز خصوصی نیز امکان عمل چشم برای کودک وجود داشته باشد معادل صد درصد هزینه دولتی را نیز به خانواده این کودک پرداخت خواهیم کرد.

روابط عمومی بیمه تأمین اجتماعی خوزستان هزینه گران ترین عمل چشم در مراکز درمانی دولتی را زیر ۱۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.

ماجرای رمیصا بناری تلنگری است برای رسانه‌ها به ویژه صدا وسیما تا از این پس با دقت بیشتری موضوعات این چنینی را رصد و پیگیری کنند چراکه اگر با کم کاری رسانه ها آسیبی به اعتماد مردم وارد شود به سختی می توان دوباره آن را جلب کرد./تسنیم

 

? مجتبی بهزادی /خبرنگار خوزتاب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.