کد خبر : 19278
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1400 - 23:22

منتظر پراید ۷۰میلیونی باشید

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب KHUZTAB بخوانید

بررسی های فنی نشان می‌دهد که قیمت واقعی پراید با یک حرکت ساده به ۷۰میلیون تومان برسد

 

PicsArt 09 28 11.16.46 منتظر پراید ۷۰میلیونی باشید

   به گزارش پایگاه خبري تحلیلی خوزتاب؛بررسی های فنی نشان میدهد که حدود ۹۰درصد از وزن یک خودرو را فولاد تشکیل می‌دهد و باقی آن پلاستیک و آلیاژهای محتلف است که با محاسبات روشن می‌توان قیمت پراید را تعیین کرد.

 

در مورد خودرو پراید با وزن ۹۱۵کیلوگرم، حدود ۸۰۰کیلوگرم فولاد بکار رفته است که با قیمت فولاد داخل که حدود ۳۵هزار تومان است، ۲۸میلیون ورق برای آن استفاده شده است.۲۰درصد هزینه سربار که به آن هم اضافه کنیم، کمتر از ۳۳میلیون تومان هزینه مواد اولیه و سربار این خودرو جاودانه بازار ایران است.

 

هزینه متوسط پلتفرم این خودرو عملا” باید صفر در نظر گرفته شود(به دلیل تولید به مدت بیش ارز ۵دهه ) و قطعات حساس چندانی هم در آن بکار نرفته است و حدود ۲۰تا ۳چدرصد هزینه مواد و فناوری در آن بکار رفته است که نشان می‌دهد قیمت تمام شده خودرو پراید نمی تواند بیش از ۵۰میلیون تومان باشد که با سود خودروساز نهایتا” باید ۶۰میلیون تومان به بازار عرضه شود.

 

اما بدلیل بازی ارز ذینفعان گیرندگان دلار ۴۲۰۰ و قیمت گذاری بی منطق دولت برای خودروسازان، هم اکنون قیمت پراید با دو متغیر کاهش شدید عرضه (تا قبل از اعلام توقف تولید و به تبعیت از توقف عرضه مدل های جایگزین ) و بازی با نرخ ارز به ۱۵۰میلیون رسیده است.

 

در صورتی که واردات خودرو آزاد شده و دلار ۴۲۰۰تومانی نیز حذف شود، مردم خواهند شنید که قیمت پراید به حداکثر ۷۰میلیون تومان (۱۰میلیون بالاتر از نرمال بدلیل چسبندگی قیمت) رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.